Pedagogiskt ansvarig assistent till autistisk man i Kalmar

Pedagogiskt ansvarig assistent till autistisk man i Kalmar

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi som arbetsgivare - Assistanspoolen?
Vi ingår i Hedera Assistans - en trygg, väletablerad och professionell aktör inom personlig assistans med hjärtat på rätt ställe.

Om kunden: Kunden är en glad och nyfiken ca 30-årig man med diagnosen infantil autism på låg nivå. Han gillar att gå långa promenader, lyssna på musik, sociala aktiviteter som t.ex. att gå på fik/restaurangbesök. .
Med kundens diagnos medföljer att han har kommunikationssvårigheter. Han förstår det talade språket, men har inget eget tal. Han kommunicerar med ljud och fysisk kontakt.
Arbetsbeskrivning: Som assistent förväntas du följa med kunden på det han önskar göra, samt vägleda honom rätt när det behövs. Assistenten förväntas aktivera och stimulera utifrån kundens behov och förmåga. Du behöver vara lyhörd, kreativ och duktig på att läsa av kundens signaler.
Som assistent ger du kunden stöttning i matsituationer, du sköter läggningsrutinerna, ger hjälp vid torkning efter toalettbesök och är en stöttande hand vid hygienisk tvättning- och schamponering vid dusch. Du hjälper till vid tandborstning och ger stöttning vid påklädning. Du hjälper till vid måltider, som t.ex. att skära kött.
Vi jobbar i ett assistentteam och då är det viktigt att vara flexibel och samarbetsvillig. Utefter kundens behov är det dubbelbemanning dygnet runt med sovande jour.
Som pedagogiskt ansvarig förväntar vi oss att du har lång erfarenhet av autism och ett stort intresse för det pedagogiska arbetet. Har du även erfarenheter av att arbetsleda är detta meriterande.
Din bakgrund:
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som personlig assistent, alternativt annan erfarenhet inom vård och omsorg, eller studerar inom området. Erfarenhet från arbetet med barn eller vuxna med autism är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Du måste vara minst 18 år.
Om anställningen:
Tjänsten är ca 75% fördelat på vardag och varannan helg. Tjänsten skall tillsättas omgående. Det finns även möjlighet att utöka tjänsten med mer timmar hos samma eller andra kunder.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Kundansvarig Alexander Teklehaimanot
0485-650 453
Vice VD Carina Ryder
0485-30377
Kundansvarig Kalle Karlsson
0485-650 457
Tf regionchef Carina Ryder
0485-650 454 0709-549 300
Kundansvarig Kalle Karlsson

Verksamhetsadmin Pernilla Lind
042 - 442 27 40
Verksamhetsadmin Pernilla Lind
0424422740 0723525319
Verksamhetsadmin Pernilla Lind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Assistanspoolen Omsorg Sweden AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 20 maj 2023

Besöksadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg

Postadress

O.D. Krooks gata 19
Helsingborg, 25444

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024