OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pema People levererar effektiva tjänster inom entreprenad, personaluthyrning, utbildning, rekrytering och omställning.
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1200 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Vi tror på människor.
För kunds räkning söker vi nu två duktiga Produktionsplanerare, inleverans samt utleverans. Vår kund är den ledande leverantören av kommunikations- och logistiklösningar till, från och inom Norden. Rollen innefatta ansvara för samordning, produktionsplanering och uppföljning. Du säkerställa att kunders förväntningar uppfylls och att leveranser sker enligt överenskommelse.
Inleverans:
• Registrering av inleverans.
• Kvalitetssäkring av lastbilar, emballage och packning.
• Rapportera avvikelser till kund.
• Rapportera avvikelser i lagret till lagervådsansvarig.
• Övervakning av tulldokumentation samt registrering av nya artiklar.
• Bokning av container/lastbil enligt kunders önskemål.
• Ansvarig för att lossning och lagerläggning är avslutad inom avtalad tid.
Utleverans:
• Återrapportering av order efter kunds önskemål.
• Utskrift och sortering av frakthandlingar.
• Ansvar för att frakthandlingar kvitteras på ett korrekt sätt.
• Ansvar för att rätt gods lastas med rätt transportör inom avtalad tid.
• Kvalitetssäkring av lastbilar, emballage och packning.
• Tullprocesser.
Vi söker dig med minst 1 års arbetslivserfarenhet som produktionsplanerare, gärna inom logistik. Som person är du ansvarstagande, strukturerad och ordningsam. Du är driven, duktig på att planera och organisera det dagliga arbetet. Du social, en god kommunikatör med stark drivkraft att nå uppsatta mål. Vidare ser vi dig som duktig på att motivera kollegor, du har förmågan att samarbeta och hantera interna och externa relationer professionellt och affärsmässigt. Du ska ha goda kunskaper i Excel samt behärska svenska och engelska i både tal som skrift. Har du tidigare erfarenhet av systemen AS400 (Clic och Boss) samt SAP är det meriterande.
Låter det intressant?
Tjänsten innebär att du arbetar som anställd konsult hos Pema People AB och hyrs ut till vår kund.
Chansen till en vidare anställning hos kunden är stora. För mer information om tjänsten kontakta Evelina på evelina.nilsson@pemapeopel.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström
Evelina Nilsson
Katarina Guzik
Kristina Peltola
Britt-Marie Landström
Katarina Guzik
Regionchef Hans Hansen
0115001041