OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pema People AB är verksamt som bemannings- och rekryteringsföretag sedan 1997. Företagets huvudkontor ligger i Norrköping och för närvarande sysselsätter Pema People ca 1500 personer. Pema People AB är ett spännande företag i ständig utveckling, till gagn för såväl nya och befintliga kunder som vår personal. Vår framgång bygger på att vi lyckas rekrytera bland branschens bästa förmågor.
Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Uppdraget:
Vill du arbeta på en trivsam arbetsplats i fräscha lokaler med trevliga kollegor? Då har vi uppdraget för dig!
Vår uppdragsgivare hjälper företag att hantera finansiering, administration och återtag av IT-utrustning på ett transparent, kostnadseffektivt och hållbart sätt.
Vem är du?
Du har relevant utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning och minst något års relevant erfarenhet inom bokföring/redovisning. Då koncernspråket är engelska ser vi att du behärskar engelska i både tal och skrift. Dina kunskaper i Excel samt i ett eller flera affärssystem är goda och det är meriterande om du har kunskaper i Navision. Det är en fördel att ha ett visst IT-intresse.
För att lyckas i rollen krävs det att du är lagspelare men samtidigt självständig, noggrann och trygg i din roll som ekonomiassistent. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Du gillar att arbeta i ett högt tempo och har gott om eget driv och initiativkraft samt är ansvarstagande som person. Att leverera kvalitet inom utsatt tid ser du som en självklarhet.
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för registrering av bolagets leverantörsfakturor, vilket innebär allt från scanning, kontering och bokföring.
• Ansvara för bolagets mail för ekonomifrågor. I mailen kommer bland annat påminnelser, frågor om kundfakturor och inkommande leverantörsfakturor.
• Fakturering av Front-End tjänster.
• Arbeta med att förbättra och effektivisera processen för leverantörsfakturor.
• Vara delaktig och en backup för övriga funktioner inom ekonomi.
• Behjälplig med enklare IT-frågor.
Start: Önskvärd start 19 juni. Av stor vikt är att kunna arbeta vecka 30. Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer vara anställd via Pema People AB, för rätt person kommer uppdraget övergå till en anställning hos kunden. För mer information om tjänsten kontakta evelina.nilsson@pemapeople.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström
Evelina Nilsson
Katarina Guzik
Kristina Peltola
Britt-Marie Landström
Katarina Guzik
Regionchef Hans Hansen
0115001041