OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hälften av pengarna på världens börser är pensionspengar och kapital ger en enorm kraft att påverka. SPP har länge jobbat målmedvetet med att flytta pengarna i en riktning som bygger bättre pensioner och en bättre värld att gå i pension i. Vi har ingen "eko-hylla" utan investerar allt kapital enligt högt ställda hållbarhetskriterier.
Till SPP söker vi nu efter ytterligare engagerade medarbetare till vår kundserviceenhet. Tillsammans ska vi sätta SPP på kartan som Sveriges mest engagerade tjänstepensionsbolag.
OM ROLLEN
I rollen som Pensionscoach ger du service inom pension, sparande och försäkringar till våra befintliga kunder på privatsidan. Med omtanke och entusiasm möter du kunderna i den kanal som matchar deras behov bäst. Genom ett hållbart perspektiv och en hög kundnöjdhet så hjälper du varje kund att få en framtid att glädja sig åt.
I rollen ansvarar du för att:
Ge service främst via telefon men även via mejl, chatt och fysiska kundbesök.
Proaktivt skapa långsiktiga relationer i både inkommande och utgående dialoger.
Ständigt utveckla och utmana dig själv i ditt arbete för att säkerställa en kontinuerlig kunskapsutveckling.
Aktivt jobba med förbättringsförslag och ansvara för att driva igenom dessa.
Agera professionellt och förtroendeingivande vid varje kundmöte.
Upprätthålla en intern kultur som präglas av självledarskap, samarbete och engagemang.
Säkerställa att varje ärende följer SPPs övergripande målsättningar, riktlinjer och strategi.
Vem är du?
Vi tror att den här rollen passar dig som antingen är nyexaminerad med intresse för försäkrings- och pensionsbranschen eller har jobbat i en servicenära roll i några år. Vidare tror vi att du:
Har en god förmåga att lyssna in kunden, en naturlig fallenhet för att etablera kontakt och ett proaktivt sätt att möta kundens behov.
Är en person som motiveras av att fatta egna beslut, är noggrann och gillar att arbeta i ett högt tempo.
Beskrivs som en ambitiös och driven person med stort affärssinne.
Har goda kommunikativa egenskaper och uttrycker dig väl i både tal och skrift.
Trivs med telefonen som verktyg.
Har ett genuint intresse för ekonomi, sparande och hållbarhetsfrågor.
Har erfarenhet från försäkrings- eller finansbranschen alternativt annan serviceroll.
Vi erbjuder dig
Arbete i ett värderingsstyrt, kunskapsintensivt bolag med hållbara investeringar högt på agendan.
Goda möjligheter till personlig utveckling i en spännande bransch.
Moderna och centrala lokaler.
Vi arbetar kontorstider och erbjuder konkurrenskraftig fast månadslön samt kollektivavtal med tillkommande goda förmåner. Tjänsten är heltid och tillträds enligt överenskommelse.
SPP har en ambition att bli den ledande aktören inom övrig tjänstepension som förutsätter kontinuerlig kunskapsutveckling. Vi har därför valt att alla medarbetare hos oss som har kundkontakt och distribuerar försäkring ska certifieras i samarbete med InsureSec, vilket du som nyanställd också kommer få möjligheten göra. Som Pensionscoach gäller Behörighetstest för distributionsstöd.
Välkommen in med din ansökan!
Vi går igenom urval och intervjuar löpande. Sista ansökningsdag: 10 mars 2022
SPP är som en del av den finansiella sektorn mån om att våra medarbetare har hög personlig integritet och ett etiskt förhållningssätt. Som en följd av detta genomförs, med kandidatens samtycke, en bakgrundskontroll under anställningsprocessen slutskede som innebär kontroll av personalia, ekonomiska förhållanden och juridiska frågor. Även CV och annan ansökningsdokumentation kan komma att verifieras.