OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Pensionsmyndigheten ansvarar för den allmänna pensionen och informerar om hela pensionen. Varje år betalar vi ut drygt 300 miljarder kronor till 2,1 miljoner pensionärer, genomför nästan 1,4 miljoner fondbyten och skickar ut 6,7 miljoner orange kuvert. Vi är drygt 1 000 medarbetare på 8 orter.
Vi gör pensionen enklare - för att alla ska kunna leva i nuet.
Produktionsavdelningen är Pensionsmyndighetens största avdelning med cirka 700 medarbetare. Avdelningen ansvarar bl.a. för administrationen av ålderspension som innefattar inkomstpension, tilläggspension, premiepension, garantipension, bostadstillägg till pensionärer, äldreförsörjningsstöd, efterlevandepension. I avdelningens uppdrag ingår även styrning, uppföljning och utveckling av verksamheten. Verksamheten bedrivs processorienterat på åtta verksamhetskontor lokaliserade i Växjö, Halmstad, Karlstad, Luleå, Visby, Gävle, Söderhamn och Stockholm.
I Visby handlägger vi ålderspension för utlandsbosatta, serviceärenden samt bostadstillägg till pensionärer. Kontoret har ca 90 anställda och vi söker nu en tidsbegränsad handläggare till serviceärenden.
Arbetet innebär många kontakter med våra kunder såväl skriftliga som per telefon samt kontakter med svenska och utländska myndigheter.
Arbetet innebär löpande handläggning och ärendehantering av delar inom ålderspensionsområdet och andra förekommande förmåner, främst inom in- och utbetalningar av pensioner. Vi ställer höga krav på effektivitet och rättssäker tillämpning.
Utbildning och erfarenhet:
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har god datorvana, bland annat goda kunskaper i Officepaketet. Tidigare erfarenhet från arbete med handläggning och utbetalningar är meriterande.
Egenskaper:
Du är serviceinriktad, flexibel, resultatorienterad och van vid ett högt tempo. Du är en god lagspelare och har lätt för att samarbeta med kollegor mot gemensamma mål. Vi ser också att du arbetar självgående och strukturerat. Du uttrycker dig väl muntligt så väl som skriftligt på både svenska och engelska och du trivs med kundkontakt.
Det är meriterande om du behärskar andra språk än svenska och engelska.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt:
Tidsbegränsad anställning. Tillträde 1 september och ett år framåt.
För mer information:
För mer information om tjänsten kontakta gruppchef Per-Ola Hallberg, vecka 29 och 34, 010-454 33 95 eller gruppchef Marcus Wildenius, vecka 30-33, 010-454 34 70.
Fackliga representanter:
SACO, vecka 30 Sara Engeroth 010-454 33 22, vecka 33 och 34 Karoline Grönström 010-454 33 46.
ST, Vecka 33 och 34 Luis Alberto Benitez 010-454 33 01
Din ansökan vill vi ha senast den 20 augusti 2014.
Ange diarienummer PSL 2014-88 i din ansökan.
Vi har i denna rekrytering tagit ställning till vilka annonseringskanaler som ska användas, varför vi undanber oss alla samtal från säljare.