OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dalarnas Försäkringsbolag
Vi utökar vårt team av pensionsrådgivare och söker två nya medarbetare, är du den vi söker?
Om jobbet
Som pensionsrådgivare kommer du att ansvara för försäljning och kundvård inom ett givet geografiskt område som utgår ifrån den befintliga kontorsrörelse som Dalarnas har. Målsättningen är att hjälpa företagare fatta klokare beslut som genererar premier in för oss, men samtidigt stöttar kundföretagens ambitioner. Som pensionsrådgivare agerar du också som stöd och kontaktperson för kontorens personal i liv och pensionsfrågor.
I rollen finns goda utvecklingsmöjligheter och har du inte arbetat i en liknande roll tidigare så kommer det, i takt med att din kompetens byggs upp, finnas möjlighet för dig att kunna avlasta våra företagsrådgivare. Då kommer du att på sikt kunna ha en egen kundstock med målgruppskunder och därefter utvecklas till specialist inom företagsrådgiving kopplat till liv och pension.
Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning med goda kunskaper inom företagsekonomi. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att etablera och upprätthålla kundrelationer och att du har kunskap om vår livaffär. Har du livdiplom eller insuresec licens är detta meriterande.
Som person är du duktig på att skapa och bibehålla relationer och du har ett genuint intresse av att hjälpa kunder, så väl nya som befintliga. Du är nyfiken och noggrann och gillar att sätta dig in i detaljer och att förstå komplexa sammanhang, samt att du enkelt och tydligt kan förmedla det vidare. Du trivs med att samarbeta med många olika intressenter och delar gärna med dig av kunskap till dina kollegor. Du tar ansvar för kvalitet och kundperspektiv i dina leveranser och kan identifiera potentiella behov av förändring. För att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i rollen behöver du vara duktigt på att planera och följa upp hur arbetet går utifrån verksamhetens mål och strategier.
Om oss
Vårt team inom Livorganisationen består i dagsläget av 14 medarbetare som tillsammans arbetar med att säkerställa hög service till våra liv- och pensionsförsäkringskunder. Just nu befinner vi oss i ett förändringsarbete där vi, för att kunna möta marknadstrycket, behöver fylla på teamet med ytterligare pensionsrådgivare. Vårt team präglas av arbetsglädje, stort engagemang och förändringsvilja där vår ambition är att möta kunden med rätt kompetens efter kundens förutsättningar.
Övrig information:
Tjänsterna innebär tillsvidareanställning och arbetstiderna är 08:00-16:30.
Vi erbjuder ett intressant och utvecklande arbete i ett företag med starkt varumärke, god marknadsnärvaro och gedigna kundrelationer.
Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se
För ytterligare information kontakta: Torbjörn Swallander Försäljningschef Företag Liv, 023-93296.
Lokala fackliga företrädare: Inge Gustafsson, Forena, 023-931 43.
Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske under ansökningsperioden.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Dalarnas Försäkringsbolag är drygt 450 engagerade medarbetare som bor där våra kunder bor, handlar i samma affärer och har samma väder. Med kontor i Falun, Borlänge, Avesta, Leksand, Ludvika, Mora och Malung finns vi nära våra kunder, som alla tillsammans äger vårt bolag. Stark lokal närvaro, personliga möten och bra digitala lösningar anser vi vara förutsättningar för det bästa kundmötet. Dalarnas är en ansvarsfull arbetsgivare som uppmuntrar mångfald, främjar hälsa och bidrar till ett hållbart arbetsliv. Vi vill med en god företagskultur, möjlighet till utveckling och ett stort engagemang, attrahera och behålla de bästa medarbetarna.