Pensionsspecialist

Arbetsbeskrivning

Kommunikativ och kunnig Pensionsspecialist

Affärsstöds uppdrag är att driva, utveckla och supportera HR- och ekonomirelaterade tjänster. Skanska Affärsstöd HR är en del av ett Shared Service Center, som supporterar samtliga bolag inom Skanskakoncernen i Sverige med ca 11 000 anställda. Vi levererar förstklassig support till de som använder Affärsstöds tjänster inom områdena Ekonomi, Inköp, HR, Lön och Elektronisk Personalliggare. I uppdraget ingår även förvaltningsansvaret för Telefoni och Växeln

Vill du ta ansvar för hur Skanska ska jobba med sina pensions- och försäkringslösningar?

Då kan du vara vår nya medarbetare till specialistgruppen "Pensioner och försäkringar" på vårt fina kontor på Kungsholmen.

Du kommer att vara ansvarig för Skanska Sveriges sätt att arbeta med pensioner och försäkringar och en av de experter inom detta område som verksamheten vänder sig till med frågor.

I rollen är man processansvarig för försäkringsprodukter och löpande rapportering till försäkringsbolag samt uppsättning av pensionsadministration i lönesystemet. Tillsammans med din kollega utför du utredningar, rådgivning och hantering samt administrerar vissa ärenden gällande pensioner och försäkringar. Du jobbar främst med andra specialister inom HR och Ekonomi, men även med chefer och ibland enskilda medarbetare.

Det här kommer du också att arbeta med:

* Stötta ekonomifunktionen med kunskap om pensionskostnader vid beräkning av kalkylpåslag
* Vid behov bidra med råd och hjälp inom pensions/försäkringsfrågor vid uppköp av verksamhet
* Identifiera behov och initiera utveckling-/förändringsarbeten inom området pensioner och försäkringar

Profil:

För att trivas i rollen som Pensionsspecialist är du en kommunikativ och relationsskapande person med några års erfarenhet av arbete med pensioner och försäkringar som anställd eller försäkringsmäklare/konsult. Vi ser gärna att du har en högskole-/universitetsutbildning inom relevant område.

Du har också:

* God marknadskännedom av pensioner och försäkringslösningar hos andra arbetsgivare men också bland olika försäkringsgivare
* Kunskap om skuldbokföring av pensionsskulder och hantering av pensionsstiftelse samt redovisning enligt IAS19.
* Kunskap om och erfarenhet av upphandling av olika försäkringslösningar
* God IT kunskap

Ansök redan i dag - vi arbetar löpande med ansökningarna!

Ansök med CV och personligt brev senast 7 november 2017. Urval kommer att göras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Tjänsten är Tillsvidare med tillträde så snart som möjligt.

Har du frågor får du gärna kontakta rekryterande chef Malin Andersson på 010-448 02 22.

Vi ser fram emot din ansökan!

Skanska utvecklar och bygger infrastruktur, bostäder, kommersiella lokaler och projekt i offentligprivat samverkan. Just nu med tusentals projekt i Norden, Centraleuropa, UK och USA. Vi är stolta över att vara ett av världens största byggföretag. Vår framgång bygger på starka värderingar och att vi ska vara ledande inom hållbarhet. Vårt lag består idag av 54 000 duktiga, kunniga och passionerade medarbetare, varav 11 500 i Sverige. Precis som allt annat vi gör, utvecklar vi laget hållbart och långsiktigt. Vi vill hela tiden bli bättre, vi behöver hela tiden bli fler. Är du bra på det du gör? Välkommen att bygga ett bättre samhälle tillsammans med oss.

Kontaktpersoner på detta företaget

Not Specified

Helena Wennergren
+46 41025282
Anneli

Projektinköpare Hus - Uppsala

BIM-coach till Skanskas husverksamhet i Stockholm

Projektchef - Hus Stockholm

Projektutvecklare – Nya Hem Göteborg

Materialhanterare Skanska Maskin Kalmar

Kundansvarig - Skanska Nya Hem, Göteborg

Säljare/Uthyrare till Skanska Maskin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skanska
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 16 november 2017

Besöksadress

Not Specified
None

Postadress

Humlegårdsgatan 20, 5 tr
Stockholm, 10391

Liknande jobb


21 november 2024