Pensionsspecialist med erfarenhet av företagsägda planer

Pensionsspecialist med erfarenhet av företagsägda planer

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en konsult för ett längre uppdrag med stor möjlighet till överrekrytering. Har du jobbat med kollektivavtalad pension och har bred kunskap om Excel, kan det här vara det perfekta jobbet för dig.

I rollen som pensionsspecialist kommer du bl.a. jobba med administration kring företagsägda planer och övriga kollektivavtalade pensioner. Du kommer vara med och stötta i olika projekt i syfte att förbättra och effektivisera processer och rutiner. Stor vikt läggs vid din förståelse för affärssystem och förmåga att se lösningar istället för hinder.

Kvalifikationer och egenskaper
Du som söker ska ha kännedom om pensionsbranschen, gärna från ett försäkringsbolag eller liknande, där du har jobbat med exempelvis kollektivavtalad pension och administration. Du har god förståelse för administrativa flöden och kan enkelt navigera i olika affärssystem. Du har god kunskap om Excel och dess användningsområden.

Vidare lägger bolaget stor vikt vid din personlighet. Du som söker är noggrann, effektiv, gillar att vara med och påverka och förbättra.

Tillsammans med dina kollegor kommer du sitta i ljusa och fräscha lokaler centralt i Stockholm.

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! (https://goo.gl/DpqfGV)



Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Tomas Wistedt, tomas.wistedt@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

LI-TW1
administration

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Amendo
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 2 juli 2022

Liknande jobb


Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024

Backoffice/support

Backoffice/support

9 oktober 2024

7 oktober 2024