People and Business Manager

People and Business Manager

Arbetsbeskrivning

Lernia söker 4 st Teamleader för bemanningsuppdrag hos kund. Uppdragsgivaren är ett större svenskt företag och uppdraget är pågående under 2020.

Som People and Business Manager arbetar du inom enheten Operations på Kundservice. Du rapporterar direkt till en av våra Operation Managers och ansvarar för ett team på ca 20 medarbetare

Som People and Business Manager inom kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Samtidigt ansvarar du för en god relation med våra uppdragsgivare och driver vår affär operativt med ett strategiskt perspektiv kring beslut. Du ansvarar för att supportera klienter med rådgivning för förändring med effektivare Kundserviceverksamhet som mål. Du förväntas förstå och driva affären genom överenskomna måltal (SLA) och har förmågan att kommunicera och individualisera målen så att de engagerar dina medarbetare. Du förväntas ta ägandeskap och kravställa internt till supportenheter.

Du är engagerad och bidrar aktivt till att förbättra vår verksamhet. Du ansvarar för att driva resultat genom stort fokus på vår vision och våra mål och din förmåga att prioritera. Genom analys drar du slutsatser från statistik, baserat på data och trender sätter du progressiva mål.

Du förväntas agera enligt våra gemensamma värderingar och aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du ansvarar för att utveckla medarbetarna till deras fulla potential och har förmågan att lita på och ge ansvar till dina medarbetare genom delegering. I din roll ingår beslutsfattande och verkställande inom ramen för dina mandat, du förväntas dela kunskaper och utmaningar med dina kollegor och söka stöd av dem innan eventuell eskalering.

Du använder feedback som verktyg och för att själv utvecklas efterfrågar du aktivt feedback. Du ansvarar för att skapa ett öppet och positivt samarbetsklimat, en inkluderande miljö och en trygg arbetsplats. I din roll ingår ett arbetsmiljöansvar där du förväntas agera skyndsamt, hantera samt rapportera avvikelser och incidenter

Krav

• 3-5 års ledarerfarenhet gärna inom en större organisation
• 3-5 års erfarenhet av att arbeta med coaching som verktyg i ledarskapet med dokumenterat goda resultat
• Dokumenterad erfarenhet av att arbete på taktisk/strategisk nivå

• 3-5 års erfarenhet av att arbeta för kunder med Interna och externa kravställare
• Erfarenhet av arbetsmiljöansvar

Meriterande

• Erfarenhet av försäljning är meriterande
• Erfarenhet av B2B försäljning är meriterande
• Erfarenhet av kundservicebranschen är meriterande

Önskvärda personliga egenskaper

• Ansvarsfull
• Strukturerad - bra på att prioritera
• Främja samarbete mot tydliga gemensamma mål
• Förmåga att engagera och inspirera
• Förmåga att etablera/bibehålla relationer
• Resultatorienterad
• Problemlösande analytisk förmåga
• Flexibel (vid förändrade förutsättningar ha förmågan att planera om och lösa de nya förutsättningarna)
• Trygg i vår värdegrund
• Coachande förhållningssätt
• God kunskap om feedbackprocessen
• Hög kompetens om kundmötet

För frågor kontakta Jan Engblom 0722541111, jan.engblom@lernia.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2020
  • Ansök senast: 22 mars 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


31 oktober 2024

30 oktober 2024

Teamledare för verkstad

Teamledare för verkstad

30 oktober 2024