People and Culture administratör till växande företag

People and Culture administratör till växande företag

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett växande företag som erbjuder bra utvecklingsmöjligheter och har tidigare erfarenhet inom utbildning? Skicka då in din ansökan redan idag!

Om Sesol AB
Vi är en trygg partner för dem som ska investera i solceller, elbilsladdare eller batterier. Vi är idag över 190 medarbetare. Vårt huvudkontor ligger i Jönköping men vi har också etablerat oss i Kalmar, Helsingborg, Stockholm, Örebro och Göteborg. Vi har utöver det en säljfunktion nere på Paphos, Cypern där du kommer agera som en nyckelperson.

Varje dag levererar vi anläggningar med högsta kundnöjdhet i fokus. Eftersom fler och fler får upp ögonen för solceller, elbilsladdare och batterier så innebär det att vi arbetar med anläggningar i alla storlekar, från en helt vanlig villa till stora parker. All vår personal är behörig och anställda direkt i Sesol vilket är viktigt för oss för att kunna leverera den kvalité vi står för som företag. Vi kan stolt säga att vi är en helhetsleverantör, på riktigt.

Uppdraget
Vi på Sesol söker nu en People and Culture administratör som kommer stötta våra chefer vid onboarding samt tillhörande administration. Du kommer arbeta tätt ihop med HR- avdelningen som idag består av Joel vår HR- koordinator, Emma som är HR-assistent och Amanda vår HR-ansvarig. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att förbereda inför onboarding i form av att utskrifter av utbildningsmaterial och annan samordning. Hålla löpande kontakt med kandidater i form av utskick via bland annat vårt-HR-system, bokning av flygbiljetter till Cypern samt även hålla HR-introduktioner veckovis för diverse nyanställda. Du kommer vara drivande i att skicka ut enkäter och följa upp dessa efter diverse onboardingdagar.

Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet inom en liknande tjänst och har en god administrativ förmåga och är serviceminded. Vi är i en tillväxtfas och ser det som meriterande om du arbetat i en liknande miljö med stor flexibilitet i din vardag och har en god vana vid att prioritera diverse uppgifter ihop med att skapa en god struktur i ditt dagliga arbete. Att vara initiativtagande i denna rollen är viktigt och vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper. Du kommer vara den som tar fram och arbetar vidare på befintliga processer. Du ska även kunna vara kreativ och komma med lösningar och förslag kring hur vi kan utveckla vår utbildningsenhet och onboardingprocesser. Utöver detta är det meriterande om du har kunskap inom rekrytering då större delen av arbetet är att stötta våra chefer vid anställningsprocessen.

Vad innebär det att arbeta hos oss?
- Mycket frihet under ansvar
- Vara med och bygga grunden för omboardinprocesser
- Övergripande ansvar över alla utbildningar på företaget vid nyanställning
- Goda möjligheter till utveckling
- Du får vara med och påverka de beslut som fattas för Sesol och vår utveckling
- Vara med och delta i vårt interna tävlingskoncept Golden League
- Storslagna kick-offer och övriga aktiviteter


Om anställningen
Lön: Fast

Placering: Jönköping

Tillträde: Omgående, sista ansökningsdag 2021-06-30

Anställningsvillkor: Heltid



Välkommen in med din ansökan!

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR-ansvarig på Amanda@sesol.se

OBS: Ansökan tas endast emot via vår hemsida.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sesol
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Postadress

Tegnérgatan 5
Jönköping, 55334

Liknande jobb


Kompetensutvecklare till Garpenberg

Kompetensutvecklare till Garpenberg

15 november 2024

11 november 2024

Personalplanerare

Personalplanerare

4 november 2024

Lednings- och organisationsutvecklare

Lednings- och organisationsutvecklare

25 oktober 2024