OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du driva HR i ett snabbväxande bolag med starkt varumärke?
Nu rekryterar vi på Newr en People and culture manager till ICANIWILL som är ett av Sveriges snabbast växande e-handelsbolag med fokus på sportmode.
Hos ICANIWILL blir du en del av ett snabbväxande och energiskt team och utgår från deras kontor i centrala Stockholm tillsammans med ca 50 kollegor på olika avdelningar.
Om rollen
Som People and culture manager hos ICANIWILL får du en viktig roll i den fortsatta tillväxten. Rollen är nyinrättad och du får möjligheten att utveckla och anpassa arbetet med HR efter företagets behov. Rollen är bred och spänner över alla delar inom HR med både strategiskt och operativt ansvar. Du rapporterar till VD, sitter i ledningsgruppen och har personalansvar för en person.
På plats hos ICANIWILL är prioriterade frågor ledarutveckling, kompetensförsörjning, värderingsfrågor, kultur och employer branding. Nedan har vi listat fler ansvarsområden i rollen.
Ansvarsområden
Lednings- och chefsstöd, team- och ledarutveckling
Kompetensförsörjning (stöd till rekryterande chefer), kompetensutveckling och onboarding
Employer branding (gärna tillsammans med marknad)
Kultur, värderingar och aktiviteter i great place to work anda
Implementera, driva och följa upp HR-processer i hela företaget
Personalbudgetering (tillsammans med vd)
Arbetsrätt - lag och avtalstolkning samt ansvarig för årlig lönerevisionsprocess
Utveckling och förmedling av policys samt HR-rutiner
Till rollen söker vi dig som vill driva HR-frågor i en scale-up miljö.
Vi söker dig med erfarenhet av en liknande roll, gärna från ett starkt varumärke och/eller dig med erfarenhet från scale-up/tillväxtmiljö. Du har dokumenterad erfarenhet av employer branding, kultur och värderingsarbete samt av att implementera och driva processarbete inom HR. Utöver operativ erfarenhet söker vi dig med erfarenhet av strategiskt ledningsgruppsarbete. Hos ICANIWILL förväntas du sätta planen inom HR för kommande år.
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial universitetsutbildning inom HR/ekonomi eller motsvarande och +5 års erfarenhet av efterfrågade arbetsuppgifter. Du är en problemlösare med förmågan att balansera struktur med ad hoc.
Du har hög energi, är nyfiken med ett prestigelöst mindset och en can do-attityd. Du är noggrann, strukturerad och van med att organisera ditt arbete självständigt.
Vad erbjuder ICANIWILL dig?
I rollen får du ett stort ansvar samt möjlighet att utveckla både företaget och HR- funktionen i ett tillväxtbolag. Du blir en del av ett entreprenöriellt bolag på en expansiv marknad på ICANIWILL:s fortsatta tillväxtresa.
Start för tjänsten är så snart som möjligt med hänsyn till uppsägningstid. Rollens omfattning är 100%.
Låter det som en spännande roll för dig? Skicka gärna in din ansökan redan idag då vi presenterar kandidater löpande. Har du frågor om tjänsten? Kontakta Mats Gerdin på Newr som är ansvarig för rekryteringen. mats.gerdin@newr.se
Om ICANIWILL
De senaste åren har ICANIWILL inte bara växt som företag och varumärke, vi har även lyckats inspirera och motivera tusentals människor runt om i världen att våga satsa och kämpa för sina livsmål.
Vi vill att våra kläder, vårt varumärke och vårt mantra ska hjälpa dig inse att du har allt du behöver för att uppnå dina mål och drömmar inom dig. Oavsett om det är inom träning, hälsa eller arbete, Du kan göra det. Du kommer nå ditt mål! Idag är vi dryga 40 personer som arbetar heltid med att utveckla och förfina våra produkter och vår service. Vi hoppas att den familjekänslan vi försöker skapa i företaget, där vi stöttar varandra och våra kunder under deras resa, skall genomsyra det vi gör och vi hoppas att just Du vill vara en del av ICANIWILL-Familjen.