People & Business Manager (E-Mobility) Vattenfall Customer Services

People & Business Manager (E-Mobility) Vattenfall Customer Services

Arbetsbeskrivning

Vattenfall Kundservice är en nordisk organisation inom Vattenfallkoncernen som ser till att över en miljon kunder får en service i världsklass. I Vattenfalls svenska verksamhet finns ca 450 medarbetare stationerade i Umeå som arbetar för att överträffa våra kunders förväntningar och skapa hållbara affärer. Kunderna består av privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag.


Vill du vara med på vår resa att skapa ett kundmöte i världsklass medans du är aktivt bidragande till elektrifieringen av Sverige genom möjliggörande av laddning för bilar?


Vi söker nu en People & Business Manager som vill leda och utveckla våra medarbetare som sitter i vårt e-mobilityteam samtidigt som du ansvarar för en god relation med vår uppdragsgivare. Du har en avgörande roll i vårt arbete att ständigt vara i framkant varpå det är av största tyngd att du förstår förhållandet mellan välmående och resultat samt att du vågar testa nya vägar för att lyckas.

Som People & Business Manager inom Vattenfall Kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Du ansvarar för att bibehålla och utveckla relationen till vår uppdragsgivare samtidigt som du driver vår operativa affär med ett starkt strategiskt perspektiv. Vår förväntan är att du förstår vår affär och driver den framåt. Genom våra måltal har du den förståelse som krävs för att individualisera målen och engagera dina medarbetare. Du kan tydligt beskriva och kravställa mot våra supportenheter för att ytterligare utveckla och driva vår affär framåt.
Du förväntas att i rollen agera enligt våra gemensamma värderingar och aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du utvecklar medarbetarna till deras fulla potential genom tillit och ansvar och kan därför också arbeta med målstyrning och delegering.
Feedback är ett av dina verktyg för att själv utvecklas. Genom ditt sätt att ta emot och ge feedback utvecklar du ett öppet och positivt samarbetsklimat där trygghet och en god arbetsmiljö upplevs.
Ditt arbetsmiljöansvar innebär att du agerar skyndsamt inom ramen av dessa frågor och du hanterar samt rapporterar avvikelser och incidenter som uppstår.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Personalansvar
• Resultatansvar, sätta, kommunicera och följa upp mål efter medarbetarnas individuella förmågor
• Hantera avvikelser på ett systematiskt sätt
• Leda och engagera medarbetare genom att visualisera och kommunicera en tydlig vision
• Ansvara för teambudget, kvalitet och uppföljning
• Dokumentera: Utvecklingssamtal, rehabiliteringssamtal
• Efterleva Vattenfalls policys och riktlinjer
• Ansvara för att din organisation efterlever Vattenfalls policys och riktlinjer
• Genomföra arbetet så effektivt som möjligt samt sträva efter ständiga förbättringar
• Ansvara för en säker och trygg arbetsmiljö
• Analys av risker & fokus på säkerhetsaspekter. Göra riskanalyser vid förändringar
• Kommunikation med intressenter, såväl interna som externa
• Utföra övriga arbetsuppgifter enligt närmaste chefs direktiv


Vi ser att du har 3 till 5 års ledarerfarenhet gärna från större organisationer där coaching varit ett av dina verktyg. Du har dokumenterat goda ledarresultat där ditt taktiska och strategiska arbete framgår. Det är meriterande om du tidigare arbetat med ett kund-/leverantörsansvar inom kundservicebranschen. Du har avslutat studier på gymnasienivå eller likvärdig förvärvad kompetens.
Som person är du ansvarsfull, strukturerad och siktar alltid på att främja ett gott samarbete mot tydliga gemensamma mål. Du engagerar och inspirerar samtidigt som du både etablerar och bibehåller dina relationer till din omgivning. Du använder din analytiska förmåga för att ta oss vidare i vår utveckling samtidigt som du är flexibel då förutsättningar förändras och prioritering ändras.
Du drivs av mötet med kund och har hög kompetens för att inspirera, leda och utveckla våra kundmöten. Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda både i tal och i skrift.


Placeringsort: Umeå


För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef Samuel Aho på samuel.aho@vattenfall.com eller rekryterare Teri-Anne Brink teri-anne.brink@vattenfall.com
Fackliga representanter är Per Svensson (Akademikerna), Jens Morell (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna), Mikael Mukka (SEKO). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.


Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 20:e September 2022.
Vi ser fram emot din ansökan!


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Hos oss får du arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vattenfall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 20 september 2022

Postadress

None
Stockholm, 16287

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024