OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vattenfall kundservice ser till att över en miljon kunder får service i världsklass. Är du redo för en utmaning? Nu söker Vattenfall ytterligare en People and Business Manager till deras verksamhet i Umeå. Har du ledarerfarenhet och lockas av att kliva in på en projektanställning med ansvar på såväl strategisk som operativ nivå? Då har vi tjänsten för dig! Urvalet sker löpande då startdatumet är omgående. Tveka inte att ansöka redan idag!
OM TJÄNSTEN
Som People and Business Manager inom kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Samtidigt ansvarar du för en god relation med uppdragsgivare och driver affären operativt med ett strategiskt perspektiv kring beslut. I rollen rapporterar du direkt till Operativ Chef och ansvarar för ett team på ca 20 medarbetare.
Du är engagerad och bidrar aktivt till att förbättra verksamheten. Du ansvarar för att driva resultat genom stort fokus på vår kunds vision och mål och din förmåga att prioritera. Genom analys drar du slutsatser från statistik, baserat på data och trender sätter du progressiva mål.
Du erbjuds
* En unik möjlighet att samla på dig värdefull erfarenhet i en stor verksamhet med gedigen kunskap.
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande här.
ARBETSUPPGIFTER
Som People and Business Manager ansvarar du för att supportera klienter med rådgivning för förändring med effektivare verksamhet som mål.
I rollen ingår även följande:
* Ansvarig för att utveckla dina medarbetare och skapa engagemang
* Fatta och verkställa beslut inom ramen för din roll/mandat
* Förstå och driva kundtjänstaffären genom överenskomna måltal
Vidare anses det som en självklarhet att du agerar enligt företagets gemensamma värderingar och aktivt arbetar för mångfald och inkludering. Du förväntas dela kunskaper och utmaningar med dina kollegor och söka stöd av dem innan eventuell eskalering.I din roll ingår även ett arbetsmiljöansvar där du förväntas agera skyndsamt, hantera samt rapportera avvikelser och incidenter.
VI SÖKER DIG SOM
* 3 - 5 års ledarerfarenhet, gärna inom en större organisation
* 3 - 5 års erfarenhet av att arbeta med coaching som verktyg i ledarskapet med dokumenterat goda resultat
* Dokumenterad erfarenhet av att arbete på taktisk/strategisk nivå
* 3 - 5 års erfarenhet av att arbeta för kunder med Interna och externa kravställare
* Erfarenhet av arbetsmiljöansvar
Som person är du:
* Ansvarsfull
* Strukturerad
* Resultatorienterad
* Flexibel
Det anses även som meriterande om du har erfarenhet av försäljning generellt, B2B samt erfarenhet inom kundservicebranschen. Men det anses inte som ett krav för tjänsten.
Övrig information
* Start: 2020-09-20
* Omfattning: Visstid fram till 2020-12-31
* Placering: Umeå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Vattenfalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs med om Vattenfall här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231