OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Jobbeskrivning
Vi söker nu en engagerad ledare till Vattenfall Kundservice i Umeå
Som People Business Manager inom Vattenfall Kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Du ansvarar samtidigt för att bibehålla och utveckla relationen till våra uppdragsgivare samtidigt som du driver vår operativa affär med ett starkt strategiskt perspektiv. Vår förväntan är att du förstår vår affär och driver den framåt. Genom våra måltal (Service Level Agreements) har du den förståelse på Vattenfall som krävs för att individualisera målen och engagera dina medarbetare. Du kan tydligt kravställa mot våra supportenheter för att ytterligare utveckla och driva vår affär framåt.
I rollen förväntas du att agera enligt våra gemensamma värderingar och aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du utvecklar medarbetarna till deras fulla potential genom tillit och ansvar och arbetar aktivt med målstyrning och delegering.
Feedback är ett av dina verktyg för att själv utvecklas, genom ditt sätt att ta emot och ge feedback utvecklar du ett öppet och positivt samarbetsklimat där trygghet och god arbetsmiljö upplevs.
Ditt arbetsmiljöansvar innebär att du agerar skyndsamt inom ramen av dessa frågor och du hanterar samt rapporterar avvikelser och incidenter som uppstår .
Dina arbetsuppgifter
Personalansvar
Resultatansvar, sätta, kommunicera och följa upp mål efter medarbetarnas individuella förmågor
Hantera avvikelser på ett systematiskt sätt
Leda och engagera medarbetare genom att visualisera och kommunicera en tydlig vision
Ansvara för teambudget, kvalitet och uppföljning,
Dokumentera; utvecklingssamtal och rehabiliteringssamtal
Efterleva Vattenfalls policys och riktlinjer
Ansvara för att din organisation efterlever Vattenfalls policys och riktlinjer
Genomföra arbetet så effektivt som möjligt, samt sträva efter ständiga förbättringar
Ansvara för en säker och trygg arbetsmiljö
Analys av risker och fokus på säkerhetsaspekter. Göra riskanalyser vid förändringar
kommunikation med intressenter, såväl interna som externa
Utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chef direktiv
Kravspecifikation
Vi ser gärna att du har 3-5 års ledarerfarenhet gärna från större organisationer, där coachning varit ett av dina verktyg. Du har goda ledarresultat samt dokumenterad erfarenhet av taktiskt och strategiskt arbete.
Det är meriterande om du tidigare arbetat med försäljning inom kundservicebranschen. Du har avslutade studier på gymnasienivå eller likvärdig förvärvad kompetens.
Som person är du ansvarfull, strukturerad och siktar alltid på att främja ett gott samarbete mot tydliga gemensamma mål. Du engagerar och inspirerar samtidigt som du både etablerar och bibehåller dina relationer till din omgivning. Du använder din analytiska förmåga för att ta oss vidare i vår utveckling samtidigt som du är flexibel då förutsättningarna förändras och prioritering ändras . Du drivs av mötet med kund och har hög kompetens att inspirera, leda och utveckla våra kundmöten.
Dina kunskaper i svenska och engelska är mycket goda i tal och skrift.
Ytterligare information
Placeringsort: Umeå
Omfattning: 100%
För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Rebecka Granlöf, rebecka.granloef@vattenfall.com
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Anna Uppström, anna.uppstroem@vattenfall.com
Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00
Unionen- Christer Von Ahn
Seko- Mikael Mukka
Akademikerna- Shahriar Badiei
Ledarna- Cecilia Bodin
Välkommen med din ansökan senast 30 December Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Isaksson