People & Business Manager till Vattenfall Kundservice

People & Business Manager till Vattenfall Kundservice

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning


Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi arbetar för fossilfrihet och driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Customer Service Nordic ansvarar för försäljning, fakturering samt kundservice till Vattenfalls kunder i Norden. Vi har huvudsäte i Umeå, men finns också i Solna och Helsingfors och sammanlagt är vi omkring 300 medarbetare som tillsammans stöttar Vattenfalls olika affärer via kundgränssnittet. Vi arbetar för fossilfrihet genom att guida våra kunder till klimatsmarta lösningar och vi brinner för kvalitet och kundupplevelse och har blivit utsedda till bästa service inom Energi de två senaste åren. Hos oss genomsyrar värderingen People First allt vi gör och vi vet att trygga och engagerade medarbetare levererar de bästa kundupplevelserna.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades år 2021 fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats och i år har vi tilldelats utmärkelsen Diversity Employer Gold av Women Ahead. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Vattenfall Kundservice Norden är certifierade som ett Great Place to Work®. Certifieringen baseras på en medarbetarundersökning inom dimensionerna Trovärdighet, Respekt, Rättvisa, Stolthet och Kamratskap.
Om rollen
Vill du vara med på vår resa till att bli en topprankad arbetsplats samt att skapa ett kundmöte i världsklass? Vi har nu en position som blir ledig under 1 år med goda möjligheter till förlängning.
Vi söker nu en People och Business Manager som vill leda och utveckla våra kollegor på Vattenfall Kundservice. Du kommer leda ett team, sätta mål, coacha i försäljningsteknik samt själv vara operativ i dialog med uppdragsgivare. Ditt mål är att säkerställa att teamet tillsammans överträffar de uppsatta måltalen. Genom att vara modig och bygga en engagerande säljkultur bland kollegorna skapar du förutsättningar för oss att utvecklas och att vara ett konkurrenskraftigt alternativ samt bidrar till Vattenfalls fortsatta framgång.
I din roll är relationer och samarbete centralt och det kommer naturligt för dig att samverka både internt och externt. Du som ledare har en avgörande roll i vårt arbete att ständigt vara i framkant varpå det är av största tyngd att du förstår och perfekt kan balansera mellan att ha en välmående personal och konkreta kund-/sälj- och kvalitetsresultat samt att du vågar testa nya vägar för att lyckas.
Som People and Business Manager inom Vattenfall Kundservice är du ytterst ansvarig för att leda och utveckla medarbetarna inom din organisation. Du ansvarar samtidigt för att bibehålla och utveckla relationen till våra uppdragsgivare samtidigt som du driver vår operativa affär med ett starkt affärsperspektiv. Vår förväntan är att du har vana att arbeta med affärsmål och driver dem framåt tillsammans med ditt team. Genom våra måltal har du den förståelse som krävs för att individualisera målen och engagera dina medarbetare. Du kan tydligt beskriva och kravställa mot våra supportenheter för att ytterligare utveckla och driva vår affär framåt.
Du förväntas att i rollen agera enligt våra gemensamma värderingar och aktivt arbeta för mångfald och inkludering. Du utvecklar medarbetarna till deras fulla potential genom tillit och ansvar och kan därför också arbeta med målstyrning och delegering. I ditt arbete ingår självklart arbetsmiljöansvar vilket innebär att du agerar skyndsamt inom ramen av dessa frågor och du hanterar samt rapporterar avvikelser och incidenter som uppstår.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Personalansvar samt sälj- och resultatansvar d.v.s. följa upp mål efter medarbetarnas individuella förmågor och driva affären framåt.
Representant- och dialogförare med uppdragsgivare
Leda och engagera medarbetare genom att visualisera och kommunicera en tydlig vision och omsätta i handling
Ansvara för teambudget, kvalitet och uppföljning
Genomföra arbetet så effektivt som möjligt, samt sträva efter ständiga förbättringar och intäkter
Ansvara för en säker och trygg arbetsmiljö
Analys av risker & fokus på säkerhetsaspekter. Göra riskanalyser vid förändringar
Ansvara för att din del av organisationen efterlever Vattenfalls policys och riktlinjer





Kravspecifikation


Vi söker dig som är i början av din ledarresa där du har minst 3 års ledarerfarenhet gärna från större organisationer där du har jobbat med försäljning och affärsdrivande verksamhet. Du har dokumenterat goda ledarresultat där ditt taktiska och operativa arbete framgår. Det är meriterande om du tidigare arbetat med ett kund-/leverantörsansvar. Du har avslutat studier på gymnasienivå eller likvärdig förvärvad kompetens.
Som person har du en starkt drivkraft och ständigt strävar efter att överträffa dina mål. Du är således en duktig säljare med bevisat goda resultat som med hög analytisk förmåga kan optimera och förstå resultat för ständiga förbättringar. Vidare är du ansvarsfull och siktar alltid på att främja ett gott samarbete för att skapa förutsättningar för kollegorna att leverera exemplariska kundmöten. Slutligen så drivs du av mötet med uppdragsgivare och klienter och att vara i en miljö med hög energinivå och säljengagemang där ständig utveckling står på agendan!




Ytterligare information


Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.


Placeringsort: Umeå
Omfattning: 100%, Visstidsanställning 1/11 2024 – 31/8 2025 med ev. möjlighet till förlängning.
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev senast 15 september. Urval kommer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Luleå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2024
  • Ansök senast: 15 september 2024

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


6 september 2024

Quality Manager

Quality Manager

5 september 2024

Project Manager

Project Manager

5 september 2024

Sales Director

Sales Director

4 september 2024