OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Kjell & Company är ett av Sveriges starkaste varumärken och en ledande aktör inom svensk detaljhandel. Bolaget har mer än 30 års erfarenhet av hemelektronik i kombination med gedigen kunskap och personlig rådgivning. Det lilla familjeföretaget har växt sedan starten på 80-talet, men den familjära känslan och företagskulturen består än idag. Idag finns Kjell & Company på både den svenska och norska marknaden, med ett butiksnät som sträcker sig från norr till söder. Det finns 111 butiker i Sverige och 30 butiker i Norge samt e-handel via kjell.com och vi har närmre 1000 anställda – med logistikanläggning och huvudkontor i Malmö. Läs mer om oss här.
Om rollen
I rollen som People & Culture Business Partner på Kjell & Company kommer du vara en nyckelperson i vår fortsatta framgångsresa. Du arbetar med chefer för att driva P&C-agendan och försäkra att allt vi gör på P&C bidrar till våra affärsmål och Kjell-andan. Fokus i rollen är att stötta de 30 cheferna och medarbetare på tjänstemannasidan samt lager i alla typer av HR-relaterade frågor. Du är också aktiv i att bidra till eller driva implementering av verksamhetsutveckling, tydliga processer, digitalisering och automatisering.
Vi letar efter någon som vaknar på morgonen och längtar efter att:
Ta rollen som rådgivare till cheferna kring våra P&C-relaterade processer och arbetssätt. Detta sträcker sig över hela spektrat, från t ex arbetsrätt till utveckling av succession.
Ta ansvar och leda hela rekryteringsprocessen tillsammans med rekryterande chef – från behovsanalys och annonsering till anställning.
Stötta chefer i introduktionsprocessen av nya medarbetare.
Hantera administrationen kopplat till lokala P&C-processer såsom anställningsavtal, lönerevision, rehabilitering mm.
Ansvara för personaladministration i CatalystOne, för relevanta enheter och avdelningar.
Arbeta med koncern-HR för att tillhandahålla information eller analysera data och trender.
Stötta eller driva implementeringen av koncernövergripande utvecklingsaktiviteter, policys och processer.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom HR och ett par års arbetslivserfarenhet från brett och självständigt HR-arbete från roll i en HR-funktion. Det gör att du är trygg i dina HR-kunskaper och kan stötta chefer samt organisationen i allt från komplexa frågor inom arbetsrätt till mer vardagliga frågor såsom anställningsavtal. Du bör ha erfarenhet av både tjänstemän och kollektivanställda och har du även suttit med lönerevision och lönekartläggning blir vi extra glada.
Du har tidigare erfarenhet av arbete i HR-system samt en förmåga att snabbt sätta dig in i nya system. Meriterande är om du jobbat i CatalystOne som vi nyligen har implementerat. Du talar och skriver obehindrat på svenska och är van att uttrycka dig på engelska.
Som person är du positiv, entusiastisk och trivs med utmaningar i ditt arbete. För att bli framgångsrik och trivas hos oss är det viktigt att du är utåtriktad, lyhörd och har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende. Du har god kommunikativ förmåga, samarbetar enkelt med andra och har ett intresse av att förstå affären och verksamheten.
Vill du veta mer om tjänsten?
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise Professionals. För att säkerställa en objektiv och icke-diskriminerade rekrytering kommer du att få genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna process. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Martina Kolga martina.kolga@wise.se eller Åsa Funke på asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.
Varmt välkommen med din ansökan!