OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill anta rollen som People & Culture Coordinator i ett bolag med både lokal och internationell prägel, där du får möjligheten att växa i din HR-roll. Vi erbjuder dig en roll där du får skapa värde för en hel organisation och samtidigt bidra med förbättringsperspektiv. Välkommen med din ansökan!
Om vår kund
Lyreco är ledande i Europa och världens tredje största leverantör av produkter och tjänster till dagens och morgondagens arbetsplatser. Som specialister utökar vi ständigt vår expertis och vårt erbjudande för att kunna bidra till att våra kunder får ”a great working day”, varje dag.
Vi täcker arbetsplatsers produktbehov genom ett brett sortiment inom kontorsmaterial, städ & hygien, kök & servering, skola och förskola, förpackningsmaterial, möbler, sjukvård och omsorg, IT-tillbehör, profilprodukter, arbetskläder och personligt skydd.
Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Vårt svenska huvudkontor hittar du i Borås, vi har säljkontor i Göteborg och Stockholm samt ett av Europas modernaste lager i Växjö. I Sverige är vi faktiskt näst störst inom e-handel.
Idag är vi omkring 450 medarbetare i Sverige. Vi tror att våra anställdas engagemang och mångfald är det som skapar den största kundupplevelsen och den bästa servicenivån. Därför strävar vi som ansvarsfullt företag och arbetsgivare efter att säkerställa bästa möjliga välbefinnande för våra anställda, oavsett var de arbetar och vad deras uppdrag är.
Välkommen till oss på Lyreco!
Dina arbetsuppgifter
I rollen som P&C Coordinator arbetar du administrativt, varierat och supporterande med personaladministration, statistik och HR-relaterade frågor. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
- Hantera, bevaka och uppdatera anställningsavtal
- Sammanställa, analysera och följa upp statistik
- Koordinera administration och kommunikation i samband med våra årliga HR-processer
- Superuser för våra HR-system
- Delta i rekryteringsarbetet och ansvara för kontakten med rekryteringsföretag
- Kontakt med medarbetare gällande frågor kring lagar, avtal och kollektivavtal mm.
- Publicera och uppdatera information på vårt intranät
Som P&C Coordinator har du flera olika kontaktytor inom företaget, både nationellt och med kollegor i Europa. Du ingår i ett positivt och engagerat team bestående av P&C Director, P&C Business Partner, P&C Operations Manager och Payroll Administrator.
Din profil
För att lyckas i rollen har du tidigare arbetat med någon typ av HR-relaterade frågor och du har en eftergymnasial utbildning inom HR. Du har grundläggande kunskap i arbetsrätt och vana att tolka kollektivavtal. Du har ett digitalt arbetssätt och en god datavana, framför allt gillar du att arbeta i Excel. Du kommunicerar mycket bra på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Som person är du serviceinriktad, noggrann och motiveras starkt av såväl administration som struktur. Du är duktig på att hantera parallella processer och att prioritera mellan dina olika arbetsuppgifter. Vidare är du analytisk, reflekterande och proaktiv i ditt arbetssätt samtidigt som du agerar effektivt. Värdet i att agera supporterande och vara behjälplig andra är i fokus för dig.
I vår grupp får du möjlighet att utvecklas och vara del i ett kompetent gäng med stort driv. Vi är vana att ta emot juniora kollegor och gillar att dela kunskap och lyssna på nya perspektiv.
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten kommer rekryteringsprocessen drivas av Effektiv och Du blir anställd av Lyreco Advantage.
Sökord
#HR-coordinator #HR-assistent #Peopleandculture #coordinator #HR