OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli Sileo Kapitals första People & Culture Manager och arbeta brett med HR-frågor i en värderingsdriven organisation med mycket hjärta?
Sileo Kapital är ett kredithanteringsbolag som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2Holding ASA. Vi startade 2012 och består idag av sjuttio engagerade medarbetare som tillsammans arbetar för att hjälpa våra kunder att bli skuldfria genom omtänksamhet och personliga lösningar. Vår vision, som vi ofta återkommer till är ”Att bli det mest uppskattade kredithanteringsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till hållbar utveckling både för individ och samhälle”. Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten.
Om rollen
Som People & Culture Manager kommer du att vara övergripande ansvarig för Sileos HR-strategi samt genomförande av denna. Det innebär brett arbete med alla typer av HR-frågor, exempelvis employer branding/rekrytering, kultur, ledarskap, internkommunikation, arbetsmiljö och utvecklingsprocesser. Du kommer att arbeta tight med hela organisationen - med ledningsgruppen i vissa frågor, stötta chefer i deras arbete och också vara ett bollplank till medarbetare. Du kommer även att samarbeta med övriga HR-ansvariga inom koncernen i vissa frågor.
Ditt arbete kommer att pendla mellan strategiska frågor och operativt arbete, med fokus på utveckling snarare än förvaltning. En av medarbetarna i vårt ekonomiteam arbetar med HR-administration och stöttar upp i dessa frågor.
I tillägg till ovan är du även övergripande ansvarig för Sileos kontor på Lilla Bommen. I dessa frågor arbetar du tillsammans med vår Office Coordinator, som du även har personalansvar för. HR-frågorna har stort fokus på Sileo och givetvis har HR en viktig plats i ledningsgruppen. I rollen som People & Culture Manager rapporterar du till VD.
Tjänsten utgår från Sileos kontor, men det finns även möjligheter att arbeta på distans vid behov.
Vad vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande och bred roll där du verkligen får vara med och göra skillnad. Sileo har siktet inställt på fortsatt tillväxt, men en hållbar sådan, där vi hela tiden växer/experimenterar/utvecklas, men med kvalitet och professionalitet. Utöver kontorets attraktiva läge i centrala Göteborg erbjuder vi bland annat tjänstepension, friskvårdsbidrag, möjlighet att träna på arbetstid etc. Vi är också stolta över att kunna erbjuda alla medarbetare en möjlighet att arbeta ideellt via Göteborgs Räddningsmission inom ramen för sin anställning.
Vem vi söker
Vi söker dig som har strategisk höjd, men som också gillar att jobba operativt och har förmågan att få saker att hända. Vi ser gärna att du har utgångspunkt i agila förhållningssätt och värderingar och att du gillar att utvecklas och hålla koll på aktuell forskning inom HR, exempelvis motivation och ledarskap. Du har förmåga att lyssna och coacha, men också att inspirera och sälja in nya idéer som kan utveckla verksamheten. Eftersom rollen är bred och du är ensam i en ren HR-roll behöver du ha kompetens nog att hantera många olika HR-frågor - kompetens som du troligtvis har skaffat dig genom att arbeta med brett HR-arbete i några år. Troligtvis har du även en HR-relaterad utbildning i bagaget. Givet rollens karaktär behöver du vara kommunikativ, ha en mycket god social förmåga och vara en lagspelare som gillar att utveckla och utvecklas tillsammans med andra.
Ansökan och frågor om tjänsten
Varmt välkommen med din ansökan senast 20 mars.
För frågor om tjänsten, varmt välkommen att kontakta HR-konsult Elin Hartelius som arbetar i rollen idag - elin.hartelius@sileokapital.com. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail p.g.a. GDPR.
Vi ser fram emot att höra från dig!