OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som People & Culture Manager kommer du ansvara över People-agendan med en ambition att Boomr ska förbli och rekommenderas som en arbetsplats utöver det vanliga!
Detta är en helt ny roll på bolaget och du kommer därför kunna vara med och forma tjänsten. Du kommer ha en nyckelroll i organisationen och agerar som strategisk men huvudsakligen operationell HR-ansvarig i verksamheten. Du ingår i ledningsgruppen och samarbetar nära med VD och de olika avdelningscheferna.
Fokus i rollen ligger på att lyfta personalen: att främja välmåendet och se till så att alla har allt som krävs för att uppnå sin potential - medarbetarna ska känna att de verkligen trivs hos Boomr. Ditt arbete kommer stärka Boomr som varumärke och ambitionen är att Boomr ska bli den ledande och mest attraktiva arbetsgivaren inom branschen. Vi ser gärna att du arbetar utifrån modellen ARUBA (Attrahera, Rekrytera, Utveckla, Behålla och Avsluta).
Med utgångspunkt i verksamhetens behov och en god förståelse för service kommer du tillsammans med ledningen ansvara över att formulera långsiktiga mål för att skapa en positiv utveckling av verksamheten och säkra leverans på ett kostnadseffektiv sätt. Det handlar om “growth enabling” genom kompetensutveckling, förbättring av arbetsmiljö, successionsplanering, att ta fram och implementera nya processer/verktyg, och att följa upp detta arbete för de olika enhetscheferna.
Arbetsuppgifter:
* Arrangera events som kick-offs och roliga aktiviteter
* Sköta rekryteringen
* Säkra HR-arbetet operativt och administrativt med hög kvalitet
* Vara ett chefsstöd och bollplank i alla olika typer av personalfrågor samt bidra till att utveckla, förbättra och implementera HR-processer
* Medarbetarsamtal
* Kompetensutveckling
* Säkerställa att reglerna kring föräldraledighet och semester efterlevs samt fungera som ett stöd i frågor rörande detta
* Ansvara för sjuk- och rehabiliteringsärenden samt planera det hälsofrämjande arbetet
* Vara delaktig vid all typ av förändringsarbete
Kravprofil:
* Universitets- eller högskoleutbildning (inom HR-området) eller motsvarande relevant utbildning/arbetslivserfarenhet
* 1-4 års erfarenhet från HR-avdelning/ar med varierande uppgifter, gärna bolag med både tjänstemän och kollektivanställda
* Arbetsrättsliga kunskaper
Vi ser gärna att du uppfyller punkterna ovan men hur du är som person är mest avgörande för den här rollen.
Personlighet:
* Du är en person som andra känner sig bekväma att vända sig till och som är förtroendeingivande
* Du är en extrovert person som är levnadsglad och positiv
* Du visar inkluderande ledarskap med hög nivå av energi och entusiasm
* Kan kommunicera med passion och inspiration
Om Boomr:
Boomrs verksamhet går ut på att hjälpa andra bolag sköta administrativa uppgifter så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. De erbjuder e-tjänster som tidsrapporteringssystem, GDPR-kontrolleringssystem och körjournalssystem som många bolag behöver för att deras verksamhet ska fungera. De erbjuder även juridisk affärsrådgivning: både enklare ärenden som tex avtalsmallar men även svårare ärenden som jurister behöver ha hand om.
På Boomrs fantastiskt trevliga kontor i Krokslätts Fabriker hittar du öppna medarbetare som hjälps åt att skapa den ultimata arbetsplatsen. För Boomr är det viktigt att hitta på spännande aktiviteter både på och utanför jobbet. Bland annat har de testat på kampsport tillsammans och åkt på ljuvligt spa-retreat tillsammans. Dessutom bjuder de på frukost varje dag :)
Har tjänsten väckt din aptit? Varmt välkommen med din ansökan!