OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om vårdcentralen
Kry vårdcentral Sickla är en modern vårdcentral belägen strax söder om Stockholm. På vårdcentralen arbetar ett kompetensstarkt team på 20 personer som arbetar mot ett gemensamt mål, patienten i fokus. På vårdcentralen arbetar specialister i allmänmedicin, sjuksköterskor, distriktssköterskor, undersköterskor och psykologer. På vårdcentralen råder en god och familjär stämning där medarbetarna hjälper varandra.
Om rollen
I rollen som Patient Experience Lead kommer du vara den första och sista personen som våra patienter träffar vid sitt besök på vårdcentralen. Du kommer bemanna receptionens öppettider och därmed arbeta med omväxlande servicerelaterade och administrativa uppgifter som schemaläggning. Utöver det kommer du arbeta i team med tre andra och vara en högra hand till biträdande verksamhetschef. Tjänsten innebär varierande arbetstider och arbete på kvällar och helger förekommer.
Rollen är delad och innebär även att du är utbildad undersköterska, det är ett krav.
Exempel på arbetsuppgifter:
Öppna/stänga vårdcentralen.
Bemanna receptionen (ex. checka in patienter, ta betalt, besöksregistrera patienter för frikort, förklara innebörden om listning och hjälpa de som vill lista sig, visa hur Kry-appen fungerar och hantera viss teknisk felsökning, hjälpa patienter att hitta i lokalerna, koordinera med kollegorna, svara på frågor, bjuda på kaffe etc.).
Arbeta administrativt (såsom schemaläggning, att registrera information digitalt i olika system, boka tolk och sjukresor, även hantera post och skicka patientfakturor).
Hålla väntrummet rent och städat.
Bevaka intranätet för frågor från kollegor (ex. återkoppla förbättringar i systemen till kollegor på huvudkontoret).
Hjälpa till med det praktiska för nyanställda (ex. onboarding, visa runt i lokalen, beställa nycklar etc.).
Kvalifikationer & egenskaper
Du har några års yrkeserfarenhet av arbete inom högkvalitativ service, fördelaktigt från reception, kundtjänst, butik eller likvärdigt.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du har goda tekniska kunskaper och är van att arbeta i olika system.
Som Patient Experience Lead är det viktigt att du har en passion för människor och service. Du bör därför gilla att vara omgiven av människor och ha en god social kompetens. Du ger patienterna ett varmt välkomnande och är beredd på att hjälpa till och göra det lilla extra för att få en patient nöjd. Därför krävs det också att du är lösningsorienterad.
Vidare är du nyfiken på tekniska lösningar och intresserad av vad som sker på Kry med vårt spännande digi-fysiska arbetssätt. Slutligen är du noggrann och flexibel, det är viktigt att du följer upp och slutför ärenden inom dina ansvarsområden, men är inte rädd för att be om hjälp vid behov.
Meriterande egenskaper som gör att du sticker ut:
Du har tidigare arbetat i en reception med kundbemötande.
Du har tidigare arbetat med IT-support.
Du har erfarenhet från vårdbranschen.
Tidigare erfarenhet av Quinyx är meriterande.
Du behärskar fler språk än svenska och engelska.
Vi erbjuder dig
Möjlighet att jobba utifrån vår unika Kry-modell bland annat skapad för att öka tillgängligheten för våra patienter.
En vårdcentral med stort fokus på service, som sätter kvalitet och patientsäkerhet som högsta prioritet.
Förmånligt erbjudande för besök i Kry-appen.
Involvering i det medicinska planeringsarbetet för vårdcentralen inom nya verktyg, processer samt rutiner och riktlinjer.
En möjlighet att bidra till kontinuerlig utveckling av Krys digitala och fysiska vård.
Kollegor över hela landet som samarbetar och utbyter erfarenheter kring metoder och medicinska fall.
Introduktionsdagar, digitala utbildningsveckor med varierande föreläsningar kopplat till vården samt till specifika lanseringar.
Kollektivavtal, friskvårdsbidrag och förmånliga försäkringar.
Om Kry
Kry grundades 2015 och driver både digital och fysisk sjukvård i Sverige, Norge, Frankrike och Storbritannien. Kry är Sveriges tredje största vårdgivare och omfattar 59 kliniker som integreras med den digitala vården. Detta möjliggör hög kvalitet, tillgänglighet och kontinuitet. Kry levererar över 200 000 konsultationer per månad. Kry har aldrig och kommer aldrig att vara ett vanligt vårdbolag. Vår primärvård bygger på enkla grundprinciper:
Det ska vara enkelt att komma åt vården.
Vården ska vara kostnadseffektiv.
Vår medicinska kvalitet och personalens arbetsmiljö ska vara i absolut toppklass.
Vården ska styras och designas av kliniker som förstår sjukvård på djupet
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: 65%, tillsvidareanställning (6 mån provanställning tillämpas)
Plats: Sickla
Arbetstider: Mån-Fre 08.00- 17-00.
Lön: Månadslön enligt överenskommelse.
Kontakt
Låter tjänsten intressant? Skicka in din ansökan idag, vi rekryterar löpande! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare amanda.ekendahl@kry.se. Notera att vi på grund av GDPR inte tar emot ansökningar per mail. För mer information om Kry besök gärna vår hemsida