OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du utbildning inom Human Resources och har erfarenhet av att arbeta med HR-frågor? Pratar du även finska? Då har vi rollen för dig! Just nu söker vi en People Experience Specialist till Mölnlycke Health Care i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och sträcker sig 6 månader framåt. Sök rollen redan idag då platsen kan komma att fyllas innan sista ansökningsdagen.
Om tjänsten
Du kommer att arbeta i fina lokaler i Gamlestaden i Göteborg. Du arbetar med ett drivet team där dina huvudsakliga uppgifter blir att ge ”first line support” till verksamhetens chefer, anställda och kollegor i Norden. First line support för chefer och medarbetare handlar i första hand om att bemanna verksamhetens Service Desk samt hantera inkomna ärenden och förfrågningar i kundens case management system samt uppdatera kunskapsartiklar i deras knowledge article library.
First line support för verksamhetens HR kollegor handlar i första hand om administrativ support till exempel att uppdatera HR system (SuccessFactors & HRM Lön) samt att hantering av dokumentation och arkivering av exempelvis anställningskontrakt. Du kommer även att arbeta med hantering av reseräkningar.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Övervaka, svara eller tilldela ärenden i HR Case Management System (HR Service Now) för att säkerställa att de löses och / eller tilldelas i enlighet med arbetsinstruktioner och inom definierad tidsram och kvalitet.
Ge HR-relaterad information och support till anställda och chefer i den fysiska HR-servicedisken och via servicetelefonen.
Koordinera skapandet av nya, uppdateringar av befintliga och pensionering av föråldrade kunskapsartiklar och säkerställa snabb publicering / avpublicering.
Se till att all anställdas dokumentation är på plats och korrekt återspeglar anställning, ändringar och utträden.
Samla in information och tillhandahålla dokumentation) t.ex. anställningsavtal, bilagor, ledighetsavtal, ersättningar och sjukanmälningar.
Underhålla rekryterings-, anställd-, positions- och prestationsdata i SuccessFactors i enlighet med handböcker och arbetsinstruktioner.
Underhåll personalens personliga filer i enlighet med arbetsinstruktionerna.
Arkivering av HR-dokumentation i enlighet med arbetsinstruktioner.
Annan relaterad personaladministration (t.ex. resekostnader i Concur och publicering på intranät)
Vem är du?
Vi ser att du som person är en duktig administratör med hög integritet och etik. Vi ser att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta. Du är serviceminded med hög social kompetens samt god planerings- och organisationsförmåga. I övrigt ser vi att du har;
Eftergymnasial utbildning inom Human Resources eller motsvarande.
Några års erfarenhet av att arbeta med HR-frågor.
Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.
Goda IT-kunskaper främst inom Microsoft Office.
Behärskar svenska, engelska och finska flytande i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av SuccessFactors samt reseräkningshantering i Concur är ett plus men inget krav.
Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Välkommen med din ansökan!