OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Söker du efter en arbetsplats med en öppen och välkomnande atmosfär? Har du tidigare erfarenhet av HR-administration och är bekant med områden som löner, förmåner och HR-data? Då har vi rätt roll för dig! Vi söker nu en och person som vill bli en del av vår kunds HR-team och tillträda en roll som People Operation Partner. Här får du möjligheten att arbeta i en administrativ, analytisk och koordinerande roll med många kontaktytor både lokalt och globalt.
Om rollen
I rollen som People Operation Partner kommer du att arbeta i en bred och administrativ tjänst med ett särskilt fokus på system, Compensation & Benefit, HR-data och rapportering och analys.
Du kommer att vara den primära kontaktpersonen för vår kunds externa löneleverantör och ansvara för att leverera korrekt och information till dem. Dessutom kommer du att vara ansvarig för att hantera pensioner, försäkringar och förmåner både internt och gentemot externa leverantörer. Utöver detta kommer du att få vara Superuser i HRIS-systemet Workday, säkerställa korrekt HR-data i systemet, samt hantera andra HR-relaterade uppgifter så som besvara frågor från verksamheten, uppdatera personalhandboken och policys.
Du kommer att vara en del av ett globalt HR-team bestående av 5 personer. Du kommer att rapportera direkt till ansvarig HR-chef.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har minst tre års erfarenhet av en administrativ HR-roll och har en vana att hantera arbeta i HR-system. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Workday, men detta är inget krav. Vidare ser vi att du trivs i en koordinerande roll med många kontaktytor och känner dig bekväm i det engelska språket då detta är kundens koncernspråk.
Som person ser vi att du är analytisk och noggrann. Du är kommunikativ, service och lösningsfokuserad och har en förmåga att arbeta strukturerat och prioritera dina arbetsuppgifter.
Du erbjuds
Här får du tillträda en snabbrörlig organisation och ett härligt och hjälpsamt globalt HR-team. Vår kund har lokaler i Stockholm City och erbjuder en hybrid arbetsmodell. Denna roll är ett konsultuppdrag som kommer att pågå i 4–6 månader där det därefter finns möjlighet till överrekrytering till kund vid rätt person. Tilltänkt start för uppdraget är i slutet av augusti 2023. Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta ansvarig rekryterare Siri Morberg på siri.morberg@jurek.se. Varmt välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52