People Operations Manager till spännande verksamhet inom Fintech!

Arbetsbeskrivning

Är du en driven och utvecklingsorienterad HR-profil som trivs att arbeta internationellt? Ser du både tjusning och utmaningar med snabbrörlig miljö och vill göra skillnad? Då kan du vara den vi söker!

Till vår kund, ett av Europas ledande Fintech företag, söker vi nu en People Operations Manager. Detta är en rekrytering direkt till kund. Här får du möjligheten att vara med på en utvecklingsresa i internationell miljö. Inom kort förvärvas företaget av amerikanska VISA och en spännande transformationsresa inleds. Välkommen att ta plats!

Tjänsten är placerad mitt i centrala Stockholm i härligt moderna lokaler. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som People Operations Manager ansvarar du för People Operations teamet, ett internationellt team som idag består av sex medarbetare, två i Sverige, tre i Tyskland och en i Spanien. Här får du möjlighet att arbeta brett med HR-frågor både strategiskt och operativt i en verksamhetsnära roll med många kontaktytor. Ni arbetar datadrivet och mäter, analyserar och följer upp på resultaten av ert arbete. Tillsammans med teamet driver ni både utveckling och förbättring av strukturer och processer och implementerar dem effektivt i organisationen. Här blir du en viktig spelare på en spännande förändringsresa. Med ditt trygga och operativa ledarskap utformar ni smidiga och effektiva arbetssätt och rutiner som effektivt kan skalas både upp och ner utifrån verksamhetens behov.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Stötta kollegor i arbetet med Employee lifecycle, employer branding, Comp & Ben. etc.
- Ägarskap för HR-supportfunktionen med E-post, servicedesk etc.
- Systemägare av HR-system
- Initiera HR-projekt kring system och processer.
- Säkerställa efterlevnad relaterad till säkerhets- och bakgrundskontroller
- Äga, implementera och förbättra People policies
- Internationella relationer med leverantören för exempelvis försäkring, löner och uppsättning av förmåner
- Identifiera och driva projekt för att förbättra People Operations arbetssätt/effektivitet och förstärka medarbetarupplevelsen.

Vem är du?
För att lyckas i den här rollen har du flera års erfarenhet av brett HR-arbete och du är van att växla mellan strategiskt och operativt fokus. Du trivs och navigerar tryggt och smidigt i en internationell och snabbrörlig miljö. Du är väl förtrogen med arbetsrätt och annan relevant lagstiftning inom HR-området samt alla vanligt förekommande processer inom HR, med god förståelse för affären. Det är viktigt med god IT-mognad och erfarenhet av datadrivet HR-arbete och att du behärskar professionell svenska och engelska i både tal och skrift. Har du tidigare chefserfarenhet är det positivt men denna tjänst kan också vara din första chefsroll.

Dina personliga egenskaper väger tungt. Vi vill att du har ett starkt engagemang för människor, ledarskap och HR-frågor och att du trivs att leda och verka i förändring. Vidare är du resultatorienterad och strukturerad med öga för detaljer samtidigt som du har ett prestigelöst och flexibelt förhållningssätt. Du är trygg och stabil och står stark när det blåser och du navigerar både smidigt och säkert i alla led.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 30 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


HR Partner

HR Partner

24 december 2024

HR Partner med fokus på löneöversyner

HR Partner med fokus på löneöversyner

20 december 2024