OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PEOPLE PERFORMANCE MANAGER TILL CLARION HOTEL DRAKEN
2023 tänder vi eld på Göteborg när Hotel Draken vaknar på Järntorget. Det här blir stadens nya spektakulära kulturscen till mötesplats med 34 våningar, 474 rum och 13 mötesrum. Draken som är över 100 meter hög blir Göteborgs högsta hotell och här bjuder Skybaren och Restaurangen på en magnifik utsikt. Biografen, Biblioteket, Drakens Spa och Vågen kommer vara de naturliga platserna att hänga på. Här kommer vi skapa ett nytt vardagsrum, en plats att vara på oavsett anledning.
Det är äntligen dags att starta rekryteringen av medarbetare som vill vara med oss på resan, att få elden att spraka lite extra och leverera gästupplevelser utöver det vanliga. Vår ambition är att göra Draken oemotståndlig och att ha de mest passionerade och engagerade medarbetarna! Är du en av dem?
Just nu söker vi en driven och passionerad People Performance Manager. En lagspelare, som vet att tillsammans är vägen till framgång. Du brinner för att utveckla våra medarbetare och vår organisation, och har förmåga att engagera och leda på ett varmt, tydligt och entusiasmerande sätt. Du bryr dig om våra gäster och medarbetare, är lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Du är en fena på att planera och ligger alltid steget före - hos oss är tempot högt, och det trivs du med.
Vi söker dig som har jobbat inom hotell i ledande position tidigare, och meriterande är om du har praktisk erfarenhet av HR-frågor. Har du relevant eftergymnasial utbildning är det ett plus.
Du kommer att ingå i hotellets ledningsgrupp och rapportera direkt till VD.
Vill du bli en del av vår framtid i Göteborg? Gillar du att utmana och utmanas? Då är du kanske den vi söker.
I tjänsten ingår bland annat:
• Rekrytering av rätt person till rätt plats, både genom att stötta avdelningschefer i löpande rekrytering, och genom att planera och genomföra rekryteringsevent
• Tillsammans med hotellets marknadsavdelning arbeta med Employer Branding för att stärka vår attraktionskraft som arbetsgivare.
• Kontaktperson för skolor och praktikanter. Aktivt arbeta nära yrkesskolorna för att långsiktigt minska kompetensbristen på hotellet.
• Utbildningsansvarig för all personal och sammankallande i löpande utbildningar.
• Huvudansvarig för vår supervisorutbildning.
• Kontaktperson för företagshälsovård och stöttar avdelningschefer i rehabiliteringsärenden.
• Löpande stötta avdelningschefer och ledningsgrupp i arbetet med effektiv bemanning.
• Förbereda och genomföra arbetsrättsliga förhandlingar med våra fackförbund, för närvarande HRF och Unionen.
• Koordinering av prognos, lön och bokslutsärenden.
• Ansvarig för hotellets systematiska arbetsmiljöarbete och sammankallande i arbetsmiljögruppen.
• Kontaktperson för vår centrala löneavdelning.
• Systematisera och följa upp medarbetardialogen och lönesamtal
• Ansvarig för att följa upp onboarding av ny personal
• Ansvar för att alla medarbetare känner till hotellet och de regler som finns samt säkerhetsrutiner
• Systemägare av bl a hotellets schemaläggningsverktyg, medarbetarundersökning, rekryteringssystem och e-learning-plattform
• We Care-ansvarig på hotellet, ansvarig för ISO14001-certifieringen.
• Ingå i hotellets ledningsgrupp och rapportera direkt till General Manager.
Tjänstgöring som Duty Manager samt jourtjänst i hotellets krisgrupp ingår i befattningen.
Är du lika nyfiken på oss som vi är på dig?
Sök innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om Clarion Hotel Draken? Följ oss på Instagram för spännande uppdateringar fram till öppningen!
Clarion Hotel, tillsammans med hotellkedjorna Quality Hotel, Collection Hotel och Comfort Hotel är en del av Nordic Choice Hotels med över 200 hotell i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Baltikum. Vi driver en multibrandingorganisation med Room For All och stora utvecklingsmöjligheter.