OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du nätverkande, drivs av sälj och har ett genuint intresse för rekrytering och HR? Då är det kanske du som är vår nya kollega!
PeopleProvide är ett kompetensbolag inom HR som gillar människor, sunt förnuft och affärer. Vårt mål är att enkelt och engagerat ”provida” den HR-kompetens som bäst matchar våra kunders behov på ett affärsinriktat och hållbart sätt. En ständigt pågående omvärldsanalys och en riktigt vass rekryteringsprocess tror vi är nycklar för att nå våra mål och att kunna lösa våra kunders HR-behov. Därför söker vi nu vår nästa providare, en affärsdriven och positiv People & Recruiting Manager.
Om rollen
I rollen som People & Recruiting Manager arbetar du i en 360-roll med ansvar för budget, försäljning och rekrytering. Med ett stort fokus på affären arbetar du med att bygga nätverk, identifiera potentiella rekryteringsuppdrag och utveckla relationer till både nya och befintliga kunder. Du hanterar hela rekryteringsprocessen - från att på djupet förstå kundernas behov, via annonsering och search till en träffsäker matchning av rätt kandidat genom intervjuer, testning och referenstagning. Du ansvarar för att kontinuerligt utveckla och kvalitetssäkra kund- och kandidatupplevelsen utöver det förväntade.
Vem är du?
I ett entreprenörsdrivet och växande bolag är vardagen omväxlande och får vi önska är du både lösningsorienterad, affärsfokuserad och prestigelös i ditt förhållningssätt. Vidare tror vi att du är relationsskapande, förtroendeingivande och har ett driv och en vilja att utveckla PeopleProvide, affärsområdet rekrytering och dig själv. Du arbetar precis som vi enkelt och engagerat och uppskattar den ständiga utvecklingen som krävs på en snabb marknad.
Erfarenheter
- Ca 3-5 års relevant erfarenhet inom sälj, ledning, HR eller rekrytering. Kanske har du arbetat som HR Business Partner, HR-chef eller som linjechef med god förståelse för de flesta HR-processerna
- PAO-programmet eller Eftergymnasial utbildning
- Erfarenhet av arbete i mindre bolag med omväxlande vardag
- Eftersom du kan komma att jobba med företag från hela världen är det viktigt att du talar och skriver engelska på hög nivå, samt svenska på professionell nivå.
- Det är meriterande om du tidigare haft budgetansvar, har utvecklat processer och arbetsätt i ett ATS, Upsales samt är en fena på Excel
Några ord från närmaste ledare:
Mitt jobb är bland det roligaste jag vet, kanske låter klyschigt men så är det! Att få möjligheten att omgivas av kompetenta och engagerade HR personer dagligen är fantastiskt. Kunder, konsulter, kandidater och kollegor - med fokus på affärsdriven och hållbar HR!
Jag tror på ett hållbart arbetsliv där affären finns i fokus, vi har roligt på vägen och kan hjälpa våra kunder, konsulter och kandidater till en perfect match. När vi jobbar tillsammans är vi bättre och kan både utveckla och utvecklas. Enkelt och engagerat!
Till sist är det viktigt för mig att vi alla mår bra och gör roliga aktiviteter tillsammans. Under april har vi en utmaning att ”eat your greens” och på förra månadsmötet testade vi poledancing - lovar det bjöd på många skratt!
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder stora möjligheter till utveckling i en roll som du kan forma efter både dina och PeopleProvides gemensamma affärsmål och önskemål. Du har en marknadsmässig lön och möjlighet till både provision och bonus. Tjänsten är heltid och tillsvidare med inledande provanställning.
Vi sitter i ljusa lokaler vid Mariatorget, har bra villkor, härliga sociala tillställningar och friskvårdsengagemang som understryker vårt tränings- och hållbarhetsfokus! Vi tar också vara på varje medarbetares enskilda intresse - vad kan du bidra med?
Dessutom får du härliga kollegor som gillar att ha roligt på jobbet!
Ansökan
Välkommen med din ansökan via vår hemsida snarast då vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan utsatt tid.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Therese Ankarström på therese.ankarstrom@peopleprovide.se