OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Performance Analyst
Vårt Performance-team ska bli ännu fler och vi söker fler viktiga spelare, bland annat en Performance Analyst!
Som Performance Analyst har du en central roll i marknadsföringsteamet och ingår i ett tätt samarbete med Performance-teamet och i synnerhet vår CRM Coordinator. I rollen får du möjlighet att göra det vi tror du brinner allra mest för – analysera och göra djupdykningar i mängder av data från våra digitala kanaler. Utifrån dina skarpa analyser presenterar du data på ett lättförståeligt sätt och kommer med förbättringsförslag till det närmsta teamet, men också andra avdelningar internt. Du kommer arbeta med både första- och tredje parts data för att identifiera trender och hitta möjligheter att förbättra kundnöjdheten och upplevelsen av e-handeln.
Rollen Performance Analyst är möjlig att utföra från huvudkontoret i Göteborg eller på distans från Stockholm.
We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?
Din profil
- Mycket goda kunskaper av digitala analys- och spårningsverktyg
- Erfarenhet av att koppla ihop flera olika datakällor med hjälp av API:er och ETL-verktyg (ex. Supermetrics, Funnel.io)
- Goda kunskaper i Excel och/eller Google Sheets.
- Vana att navigera i olika CRM-system som tex Voyado
- Erfarenhet att ta fram mål och KPI:er för digitala kanaler samt skapa dashboards och en uppföljningsstruktur
Meriterande
- Erfarenhet av databaser, BI-verktyg och dashboards (SQL, BigQuery, Power BI, Tableau, Google Data Studio, Klipfolio)
Vi på Jollyroom definierar oss som engagerade doers som trivs med att jobba mot högt uppsatta mål i en föränderlig miljö. Vi är modiga nog att testa oss fram för att nå våra mål, utmana oss och utvecklas! Vi söker dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg och praktisk information
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Kontoret på Sörredsvägen 111 i Göteborg distans från Stockholm
- Bifogas i ansökan: CV och personligt brev
- Kontakt: Amanda Vitalis, HR Partner, amanda.vitalis@jollyroom.se
Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:
Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/
Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/
Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.
Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.