OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Med ambitionen att bli en av landets största digifysiska vårdgivare utökar vi nu vår marknadsavdelning med en Performance Manager som ska äga, driva och utveckla vår digitala marknadsföring i både Sverige och Tyskland.
Ansvar och arbetsuppgifter
I rollen som Performance Manager kommer du att ha en viktig roll i vår resa mot lönsam tillväxt.
Vi söker en mycket skicklig person som brinner för att driva trafik, analysera och optimera den digitala marknadsföringen. Du medverkar i att utveckla och driva den digitala kanalstrategin, ansvarar för budgetallokering och kanalval. Du jobbar operativt med annonseringen i samtliga performance-kanaler utifrån ett full funnel tänk. Du kommer också att ansvara för att spåra all relevant data och genomföra analytiska utvärderingar av de digitala kampanjerna samt ge feedback på resultat och dina rekommendationer.
I rollen kommer du bland annat att:
- Övergripande ansvara för all performance marketing; paid search, paid social och display.
- Operativt och självgående sköta annonseringen i Meta och Snapchat.
- Arbeta tillsammans med vår Google Ads byrå för att ta fram strategier, annonser och optimera paid search
- Leda vår SEO-byrå genom en aktiv kravställning
- Beställa och vägleda framtagande av material från vår marknadsavdelning inhouse
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Som person kombinerar du ett kommersiellt tänkande med en analytisk och experimentell approach som ligger i framkant inom digital marknadsföring. Du har en inre vilja av att hela tiden hålla dig uppdaterad i de senaste trenderna och förändringarna inom fältet och söker konstant nya vägar att förbättra din förståelse för den kompletta kundupplevelsen. Du beskrivs av din om givning som motiverad, analytisk, en problemlösare. Du har förmågan att anpassa dig till förändringar i prioriteringar och kan balansera kortsiktiga behov med långsiktiga strategiska initiativ.
Vi ser gärna att du har:
- Erfarenhet av att arbeta med SEM och Paid Social inom appföretag, eller en prestationsmarknadsföringsbyrå som hanterar appklienter
- Beprövad meritlista för att hantera stora mediebudgetar
- Erfarenhet av att sätta upp tracking, mätning och cross-channel attribution modellering
- Bra dashboardbyggare och rapporteringsförmåga
- Bekvämt att arbeta med MMP:er som Appsflyer, Adjust eller Branch
- Är bekväm med att samarbeta med vårt data team och driva projekt för attribution, LTV och rapportering
Övrig information
Start: Så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning: Heltid tillsvidare med inledande provanställning
Placering: Huvudkontoret, Sveavägen 63, Stockholm
Vi har gått ifrån personligt brev i rekryteringsprocesser till förmån för urvalsfrågor. Vi arbetar löpande med urval av kandidater, så se till att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vänligen notera att vi inte tar emot några ansökningar via email med hänsyn till GDPR.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välkommen med din ansökan!
Om Doktor.se
På Doktor.se vill vi göra saker annorlunda. Vi vill utmana och förändra en hel bransch. Allt började med en idé om att det måste gå att skapa en vårdlösning som är bättre anpassad till vår tid och våra behov. Att det måste gå att få moderna digitala verktyg och traditionell fysisk vård att samverka med utgångspunkt i patientens behov. Och att göra det så att det inte bara blir tillgängligt för våra patienter utan också bidrar till att utveckla det sätt som vård erbjuds på idag. För oss alla. Det här är faktiskt vad vi gör idag. Men vi är långt ifrån klara och är ute på en spännande förändringsresa. Där kan du få vara med och bidra. Så, vill du vara med på vår resa?
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika
Anna Hedlund
0731466066
Angelica Koskinen
073-1520445
Martin Lindman
Jill Ericson
0731532210