OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej du digitala stjärna!
Vill du vara med i vårt växande Performance team? Bonnier News digitala performance affär växer kraftigt och vi behöver förstärkning. Kanske är det just du som är vår nya kollega som vill jobba med att utveckla våra kunders digitala närvaro?
Om oss
Idag består vårt team av 9 personer där majoriteten jobbar som Performance Managers. Vi har en härlig teamspirit där alla tar stort individuellt ansvar i både planering och utförande. Vi sätter alltid kunden i centrum och ser värdet i en bra kundrelation. För att vara med i vårt gäng behöver du förstå att digital marknadsföring är i ständig utveckling och självklart gillar du de utmaningar det skapar. Vi är ett team som har växt snabbt senaste två åren och om du gillar att jobba med effektdriven digital marknadsföring ska du testa hur det är att jobba med just detta hos Skandinaviens största aktör inom nyhetsmedia (dvs. vi äger media och vi äger data).
Om rollen
Som Performance Manager på Bonnier News har du en bred roll som innebär strategistöd, kampanjutformning, kampanjoptimering, analys och rapportering till kund och säljare. Du kommer jobba nära säljare och affärsutveckling och tillsammans med resten av teamet tar du fram olika lösningar, insatser och paketeringar för främst stora kunder för att uppnå bästa effekt. Vi ser gärna att du brinner för både de operativa och strategiska delarna då vi är ett växande team där det finns många möjligheter för den drivna att ansvara för projekt som utvecklar teamets kompetenser och produkter.
Vem är du?
-
Ord som A / B-test, ROI, trafik, DSP, SSP och engagemang är synonymer med poesi för dig
-
Ditt hjärta bultar extra när du pratar om att definiera målgrupper.
-
Varje idé blir 10 förslag på annonser och en passande meme till dina kollegor i Slack.
-
Dina närmsta vänner och familj himlar med ögonen när du pratar om de senaste digitala marknadsföringstrenderna.
-
Du vet att en dag kommer allt slit att vara meningsfullt, men just nu måste du prova ytterligare en annons, en ny målgrupp till, en optimering till, ytterligare en strategi tills du hittar gyllene biljetten = den perfekta kampanjen.
-
Du gillar tanken på att jobba i ett företag som satsar framåt, är innovativt och där man hela tiden utvecklas kompetensmässigt, både individuellt och i team
Meriterande (men inte ett krav)
-
Relevant utbildning inom marknadsföring, ekonomi eller IT
-
Minst 2 års arbetslivserfarenhet av liknande tjänst
-
God digital kunskap inom köpt media från antingen annonsör, byrå eller publicist
-
Erfarenhet av system som Google Ad Manager, Display & Video 360, Google Analytics, Google Data Studio, Adform, Bid Theatre, Rubicon, Pubmatic eller liknande
-
Förståelse för sälj och affärer
-
Erfarenhet av att ansvara för köpt media för större kunder
Övrig information
Teamet har idag sin placering i Stockholm med en kollega i Malmö. Helst ser vi att du sitter med teamet i Stockholm men om du skulle bo på annan ort så tveka inte att höra av dig - Bonnier har ju faktiskt kontor runt om i Sverige.
Inom Bonnier News värnar vi om det fria ordet och gör skillnad genom journalistik som når och berör många. Vi är Sveriges ledande mediehus med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.