OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?
Marknadsavdelningen på Tre är stolta, energiska och vill synas. Vårt team för Media & Insight är de som på olika sätt ser till att sätta Tre på kartan. Vi söker nu en ny stjärna i rollen som Performance Manager.
Som Performance Manager...
...är du den som ser till att våra kunder hittar oss i digitala kanaler. I den här rollen ansvarar du för våra SEM- och affiliateaktiviteter och håller blicken mot horisonten för att säkerställa att våra initiativ får bästa möjliga effekt. Med dina närmsta kollegor vid din sida kommer du driva flera digitala marknadsprojekt och se till att våra kunder hittar oss på deras sätt, även i vår webbutik. Vi har flera spaningar och önskemål för framtiden men att just optimera och maximera vår webbutiks försäljningssiffror tror vi att du kommer brinna extra mycket för framöver. Där behöver vi dig.
Tror du ensam är stark? Nej, inte vi heller. Men här har du dock en självgående roll i ett starkt team. Du driver dina egna processer men har nära samarbete med viktiga funktioner genom hela Tre, marknadsteamet och även leverantörer. Google, Meta, byråer och mediekontakter är ditt externa nätverk för att få saker att hända.
Du kommer se fram emot att
• Få ägandeskap och budgethantering för SEM
• Driva performanceaktiviter genom affiliatenätverk och sociala plattformar
• Vara kravställare mot bryåer och andra leverantörer
• Ingå i ett prisvinnande team (Vi vann Strategy Awards för ’Trevligt’ lanseringen)
• Jobba på en av Sveriges bästa arbetsplatser (jajamen, även 2022 är vi utsedda till en av de bästa av Great place to work)
• Ha ett flexibelt arbetssätt som passar dina uppgifter, med vårt fina nya kontor som bas och utgångspunkt
Mer om dig
Vi söker dig som har relevant utbildning inom marknadsföring eller kommunikation, samt flera års erfarenhet av en liknande roll där du arbetat både strategiskt och operativt med SEM samt digitala mediaköp. Du en fena på Google 360-suiten och känner dig trygg att navigera dig inom Campaign Manager, DV360, Google Ads och Facebook Business Manager. Du är nyfiken på audience segmentering och martech infrastruktur, så som CDP, DMP, etc. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska i skrift och tal.
Som person då? Jo, för att lyckas i rollen är du idéstark och har en grym känsla för ditt område. Du kan med trygg stämma hantera kravställning mot leverantörer och även interna och externa stakeholders, en sann projektledare. Du är säkert den som alla hälsar på när du rör dig runt på kontoret, den som värdesätter samarbete och relationer. Genom din sociala ådra har du bra koll på hur saker fungerar på kontoret och vem som gör vad. Och att göra saker, det är du bra på. Från tanke till handling där går det snabbt, och har du tid över så vet du direkt vad som bör prioriteras.
Ansökan
Sugen, eller hur? Vi tar emot ansökningar via denna annons och flitiga som vi är, så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att visa ditt intresse så snart du har möjlighet.
Välkommen till Tre!
#LI-PRIORITY