OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att få arbeta med roliga och smarta kunder? Är du dessutom passionerad för kundupplevelser i världsklass och drivs av mätbara digitala lösningar? DigiView växer och söker en vass Performance Marketer med fokus på Paid Social till vårt centrala Stockholmskontor.
Du ansvarar för Paid Social-delen för några av våra spännande kunder - i nära samarbete med vårt team. Arbetsuppgifter:
- Sätta upp annonskonton och annonseringsverktyg
- Implementera spårningspixlar och events
- Sätta målgrupper, budgetstrukturer och KPI'er
- Distribuera & optimera kampanjer som driver kund till konvertering
- Ständigt A/B-testa kampanjer och identifiera trender & insikter som driver lönsamhet
- Bygga kundanpassade dashboards för rapportering - Hantera sekretessbelagd kunddata
Din profil
- 3+ års operativ erfarenhet av att driva kampanjer via sociala medier
- Stor analytisk förmåga och van att rapportera insikter
- Datadrivet mindset och erfarenhet av att automatisera & testa
- Passion för digital marknadsföring och personlig utveckling
- Flytande kunskap, både verbalt och skriftligt, i svenska och engelska
Meriterande:
- Operativt och/eller strategiskt arbetat med social medie-marknadsföring
- Tidigare byråerfarenhet
- Flytande på ytterligare språk
Kompetens
Attribueringsmodeller
Google Analytics Google Tag Manager och Google Data Studio
Paid Social (Facebook & Instagram, LinkedIn, Youtube, Pinterest, Snapchat, Twitter)
Performance Marketing
Intervjuer sker löpande