Performance Marketing Manager

Performance Marketing Manager

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi dig som vill vara med oss och ta nästa steg på vår spännande resa. Vi ska komplettera vårt Commerce-team med en Performance Marketing Manager som kommer att jobba med att driva och utveckla vårt arbete inom digital marknadsföring.
Rollen innebär ett brett ansvarsområde med ett övergripande ansvar för den betalda trafiken av alla våra tio sajter. För att vara framgångsrik i rollen behöver du drivet att arbeta både operativt och strategiskt, du har kommunikationstalang och jobbar gärna med människor och data.


Dina ansvarsområden är:
Utveckla befintliga och ta fram nya aktiviteter inom SEM, retargeting, affiliate och social paid och operativt genomföra det faktiska arbetet.
Beställa, kravställa och följa upp samarbetet med externa partners.
Dagligen analysera data såsom söktermer, rankningar och trafik för att optimera våra resultat.
Dela analyser med resterande del av organisationen för att uppnå maximal ROI för våra insatser.
Följa trender i sökbeteenden, konsumentbeteenden, säsonger osv. för att säkerställa att vi hela tiden utvecklas och är relevanta ur ett kundperspektiv.
Driva innovation och leda arbetet med att införa nya arbetssätt.


För att lyckas i rollen så tror vi att du:
Har minst 3 års erfarenhet av att jobba med Performance Marketing.
Är datadriven, älskar siffror och analyser och baserar dina beslut på fakta. Excel är din bästa kompis!
Är mycket bra på att kommunicera då ditt arbete innebär ett tätt samarbete med resten av organisationen och kontakt med externa partners.
Vågar testa nya saker, utmana nuläget och alltid vill att saker ska bli bättre. Vi förväntar oss att du är självgående och vågar ta egna beslut baserat vad du ser är bäst för att företaget ska nå till våra uppsatta mål.
Gärna kavlar upp ärmarna och får jobbet gjort. Under perioder klarar du av ett väldigt högt arbetstempo och trivs med många bollar i luften.
Är van att jobba mot uppsatta mål, är tävlingsinriktad och ger dig tusan på att krossa de mål som finns.
Är en person som alltid vill lära sig nya saker, särskilt nya system och applikationer. Goda kunskaper inom exempelvis Office och god generell Tech-kunskap ser vi som en självklarhet.
Har erfarenhet från att jobba med Google Analytics och Google Ads.
Behärskar engelska i tal och skrift då kommunikation både internt och externt många gånger sker på engelska. Goda kunskaper i tyska, franska, spanska, holländska, finska eller norska är meriterande.


Om du har en utbildning inom exempelvis digital marknadsföring är det positivt. Vi är dock övertygade om att rätt personlighet och driv är viktigare än formell utbildning och erfarenhet. Har du visat på goda resultat och prestationer tidigare betyder det mer än en examen.
Tjänsten kommer börja som ett föräldravikariat på 1 år med tillträde den 1 februari 2021. Nordic Nest befinner sig i en expansiv fas, och möjligheterna till förlängning efter vikariatet är därför goda! För rätt kandidat kan vi vara flexibla med tillträdesdatumet.
Intervjuer kommer att ske löpande, så vänta inte med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2020
  • Ansök senast: 30 december 2020

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024