Performance Marketing Manager till Björn Borg

Performance Marketing Manager till Björn Borg

Arbetsbeskrivning

Vi söker en dedikerad och driven Performance Marketing Manager som brinner för smart digital kommunikation, e-handel och analys. Är du en fena på att driva kvalitativ trafik genom betalda kanaler så kan detta vara helt rätt roll för dig!

Om Björn Borg
Det ligger i vår natur att utmana normer och att alltid vara bättre än våra konkurrenter, dels genom de underkläder och sportkläder vi gör, men också genom vår kultur. Det är därför vi letar efter aktiva människor som förstår vad det innebär att vara en game changer, att tänja på gränser och alltid göra det lilla extra. Människor som inte nödvändigtvis är, men som har viljan att bli, såväl fysiskt som psykiskt överlägsna.

Om tjänsten
I rollen som Performance Marketing Manager kommer du ansvara för att effektivt driva trafik och öka konvertering genom betalda marknadskanaler. Du arbetar aktivt med att utveckla strategier för kundanskaffning, optimera budget för såväl taktiska som strategiska aktiviteter och effektiviserar synergier mellan SEM, Paid Social, Affiliate Networks och SEO. Som en självklar del av rollen arbetar du med uppföljning och analys, agerar på förbättringsmöjligheter och följer tydliga KPIer som bl.a. CR, CoS och ROAS. Du blir en viktig spelare i e-handelsteamet, arbetar krossfunktionellt, är kravställande specialist mot externa byråer och rapporterar till Global E-commerce Director.

Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning från högskola / YH eller motsvarande och/eller 3+ års erfarenhet från liknande roller. Du är drivande i din roll och har en god affärsförståelse där din trygghet i kompetens gör dig bekväm i balansen mellan analytisk detalj och övergripande höjd. Har du även nedan egenskaper och erfarenhet ser vi stor potential till framgång;

- Google Ads, Google Tag Manager
- Affiliates Network, Facebook Business Manager
- Mycket god erfarenhet av kravställning och byrårelation
- God erfarenhet av budgetering och kanaloptimering
- Google Data Studio eller övriga data feedboards är starkt meriterande
- Flytande engelska, såväl tal som skrift


Vi tror att rätt person för Björn Borg är proaktiv, initiativtagande och gillar mixen av engagemang, högt tempo och noggrannhet. För dig är det en självklarhet att förstå och se hur din roll och de aktiviteter du ansvarar för påverkar lönsamheten och vilken data du kan använda för att optimera ytterligare. Du trivs i en roll där du kan påverka både egna rutiner och bolagets processer, du lyssnar in, utmanar och främjar öppen dialog där teamwork är grunden i framgång.

Björn Borg erbjuder
Du ansluter till ett modernt, innovativt och marknadsledande bolag som har ett väldigt gott renommé i branschen. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling.

Placering & Start
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Stockholm och tillträde sker enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på zophia@ecommercerecruit.se eller Talent Agent camilla@ecommercerecruit.se.

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

björnborg #ecommerce #performancemarketing #digitalmarketing #stockholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2021
  • Ansök senast: 22 december 2021

Liknande jobb


23 december 2024

22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024