OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker efter en Performance Marketing Manager till Nelly med övergripande ansvar för bolagets strategiska och taktiska initiativ inom digital marknadsföring i syfte att driva och konvertera trafik. Har du ett brinnande intresse för e-handel och performance marketing, samt delar Nellys passion för mode, då kan tjänsten vara perfekt för dig!
Om Nelly
Vi kan fashion bättre än någon annan - med budskapet Always celebrate the fab you! Nu tar vi nästa steg och tänker bli Nordens mest älskade varumärke för tjejer i åldrarna 15-25 år, därför händer det enormt mycket just nu. Nelly Group har precis blivit ett självständigt börsnoterat bolag på Nasdaq OMX Stockholm och vi centraliserar vår verksamhet till Borås för att stärka vår kultur och möjliggöra karriärutveckling. Tillsammans med fler spännande initiativ är det bara början på resan framåt!
Om tjänsten
Som Performance Marketing Manager kommer du ansvara för att säkerställa styrning av betalda marknadskanaler på både dags- månads, kvartals och årsnivå med syfte att driva trafik och öka konvertering. Din roll kommer arbeta med KPIer som COS, ROAS, CVR, sessions, cusomer aquisition och CR samt vara kravställande specialist mot extern byrå. Rollen kommer rapportera till Head of Sales och även innefatta;
- Strategisk utveckling av Performance Marketing
- Utveckla och styra kundanskaffningsstrategier, såväl nya som befintliga
- Uppföljning av daglig leverans/försäljning och agera på förbättringsmöjligheter
- Förstå och bearbeta synergier mellan olika marknadsföringskanaler
- Ansvar för att utarbeta och bryta ned budget i försäljningsplaner med såväl taktiska som strategiska initiativ per kanal
- Budgetera och optimera marknadsföringskostnad per kanal och i ett övergripande perspektiv
Din bakgrund
För att lyckas i rollen ser vi att du har en utbildning från högskola / YH eller motsvarande och/eller minimum 3+ års samlad erfarenhet från liknande roller sedan tidigare, gärna inom e-handel med fokus på multibrand eller Online Pure Player. Du är en person som har en god förståelse för det holistiska perspektivet med en trygghet i din erfarenhet som gör dig bekväm i att röra dig från den kreativa höjden till analytisk detalj. I övrigt kommer dina arbetsuppgifter innefatta;
- God erfarenhet av att agera kravställare mot extern byrå
- Gott track record och hantering av större budgetvolymer samt budgetansvar
- God erfarenhet av konverteringsoptimering och försäljningsuppföljning
- Goda kunskaper i Excel, Google Analytics, övrig webbanalys, BI och Qliview/Qliksense
- Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift
Som person är du proaktiv, kommunikativ och tror på teamwork, något som är viktigt med rollens kontaktytor inom och utom bolaget. Det är för rollen viktigt att du är bekväm i kombinationen noggrannhet och kreativitet, det är ett analytiskt och datadrivet affärsområde som samtidigt har ett behov av att utmana rutiner och tillvägagångssätt. Som person trivs du i en miljö med högt i tak och även om du har ett tydligt resultatfokus tar du dig tiden att lyssna in och främjar öppen dialog.
Nelly erbjuder
Du ansluter till ett modernt, innovativt och marknadsledande bolag med engagerade medarbetare. Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling framåt. Du ansluter till ett satsande bolag där företagskulturen andas teamwork. Medarbetarna är Nellys viktigaste resurs och tillsammans arbetar man med tydlig team-känsla.
Placering & Start
Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Borås och tillträde sker enligt överenskommelse.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Zophia Karlsson via: zophia@ecommercerecruit.se eller +46 (0)709 367 040
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att du kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.
nelly #growwithnelly #ecommerce #performance #fashion