OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Outdoor & Sports Group växer och vi söker nu en Performance Marketing Specialist med stort intresse för outdoor och friluftssport. Vill du jobba i en spännande framtidsbransch med hög tillväxt där du blir en nyckelperson för vår fortsatta framgång? Då är du den vi söker!
Om Nordic Outdoor & Sports Group
Vi är en av Sveriges största aktörer inom outdoor och friluftssport på nätet. Vår målgrupp är människor som har ett aktivt uteliv och som förstår värdet av högkvalitativa produkter. Vårt mål är att leverera enastående service och inspirera vår omgivning till nya drömmar och äventyr i naturen. Vi har ett starkt digitalt fokus och strävar efter att ligga i framkant.
Som Performance Marketing Specialist kommer du att vara en nyckelspelare i försäljningsorganisationen och ha stort inflytande över den digitala marknadsstrategin. Du kommer att driva tillväxt genom att bland annat analysera marknadstrender och användarbeteenden. Du är van att basera beslut på data och att arbeta mot uppsatta KPIer.
Du jobbar på ett strukturerat sätt, är lyhörd, en teamplayer och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Som specialist har du förståelse för inte bara ditt eget expertområde utan även övergripande marknadsföring och konverteringsflöden. Genom din kompetens och ditt engagemang söker vi dig som vill bidra till att göra Nordic Outdoor & Sports Group till den främsta i branschen inom digital kommunikation och marknadsföring!
I rollen som Performance Marketing Specialist ansvarar du för att
driva kvalitativ trafik, som leder till köp, till e-handelssiterna OutdoorExperten, Skistart, MultiTriathlon och Climbing247.
planera, implementera, hantera och kontinuerligt optimera kampanjer utifrån uppsatta KPIer i flertalet digitala kanaler.
analysera, prognostisera och rapportera resultat för dina kanaler.
optimera och allokera budget.
kontinuerligt följa upp de marknadsaktiviteter som genomförs och även analysera besök- och kundbeteenden.
kravställa material, anpassat efter kanal och målgrupp, mot contentskapare.
tillsammans med övriga marknadsavdelningen säkra landningssidor för att optimera konvertering.
Rollen innefattar även att du löpande håller dig uppdaterad och tar del av trender, utveckling och nyheter som sker i det digitala landskapet.
Vi söker dig som
har 2-4 års erfarenhet av performance marketing eller motsvarande.
har djup kunskap inom SEM, SEO, paid social och display.
har relevant utbildning inom digital marknadsföring eller motsvarande.
är självgående, noggrann, analytisk och resultatfokuserad samt gillar att arbeta datadrivet
har mycket goda kunskaper i Google Ads och Google Analytics.
talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
har intresse för och vill lära dig mer om friluftsliv, löpning, träning, skidåkning, MTB, vandring, klättring och/eller tycker om att vara ute i naturen.
Vi ser gärna att du har
tidigare erfarenhet från e-handel och/eller retail
kunskaper i ytterligare ett nordiskt språk.
erfarenhet av Facebook Business Manager.
djupare kunskap inom något eller några av våra största produktområden t ex vandring, löpning och/eller längdskidåkning.
Tjänsten är en tillsvidare anställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du blir en del av marknads- och e-handelsteamet och rapporterar direkt till vår CMO. Placering på vårt kontor i Västerås eller Älvdalen.
Sista ansökningsdag: 31 juli 2020 (Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag)
Passar beskrivningen in på dig? Då är du varmt välkommen att söka tjänsten till vårt team. Skicka din ansökan till lili@nordicosg.com