Performance Marketing Specialist

Arbetsbeskrivning

Vi letar just nu efter en Performance Marketing Specialist till vårt E-Commerce-team!

Ditt primära uppdrag är att utveckla och driva trafikanskaffning till webhallen.com. Vi ser att du har ett mycket nära kundfokus, brinner för kundupplevelsen och älskar att sätta dig in i våra kunders tankar och beteenden. Som specialisten i teamet kommer du bidra till att föra vår trafikanskaffningsstrategi framåt, exekvera denna, följa upp och rapportera. Du kommer även ansvara för vår paid marketing, vilket bl.a. inkluderar SEM, Social, Display, Affiliate mm. Till din hjälp har du Head of E-Commerce, CCO, och ett nära arbete med vår Marketing-avdelning samt Category Sales.

Dina arbetsuppgifter:

- Maximera både e-commerce och OMNI-channel-försäljning tillsammans med e-commerce teamet.

- Utveckla en konkurrenskraftig mediastrategi i samarbete med interna och externa stakeholders, så som Category Sales och Media agenturer.
- Budgetansvar för e-commerce media.

- Äga den dagliga kontakten med våra media agenturer.
- Implementera och följa upp på cross-channel media för att säkerhetsställa säljresultat drivna av kampanjer och produktlanseringar.
- Se över asset creation och optimering.
- Ansvara för vår e-commerce trafik och våra KPI:er för media-effektivitet.
- Analysera våra kampanjers prestationer och inkorporera detta i vårt framtida strategiarbete.

Dina egenskaper:

- 3+ års erfarenhet av att jobba med e-commerce trafikanskaffning och digital marknadsföring inom retail. Erfarenhet av OMNI-channel är meriterande
- Välutvecklad kunskap och erfarenhet av digital reklamföring via Google Ads, Google Shopping, Facebook Ads, Display/programmativ, Affiliate Marketing etc.
- Stor analytisk förmåga och erfarenhet av Google Analytics. Du är van vid att ta datadrivna beslut
- Van vid att arbeta med KPI:er och förståelse för hur dessa kan utvecklas och optimeras över tid.
- Projektledningserfarenhet.
- En stark kommunikatör som trivs med att bygga relationer både internt och externt
- Flytande kommunikation på engelska och svenska. I denna roll kommer din närmsta chef vara engelsktalande.
- Du får gärna ha hjärta för gamingkultur och teknik, och tycka om att gamea, spela brädspel eller lägga pussel. Det är inte ett krav, men det gör att du får extra roligt på jobbet!

Vad vi kan erbjuda dig

På Webhallen brinner vi för våra produkter och vårt varumärke – av gamers, för gamers. Oavsett om du är passionerad över bolagsstrategi, förändringsarbete och marknadsföring eller gaming, brädspel och hemelektronik är Webhallen en plats för dig. Vi är en unik arbetsplats där alla kan vara med och förändra, men även vara med och spela brädspel på lunchrasten. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Solna, och erbjuder friskvård, 30 dagar semester, samt ITP1 pension.

Så här ansöker du
Ansök med CV på svenska eller engelska samt ett personligt brev. Rekryteringen sker löpande.


Webhallen gick från en halvt okänd e-handel baserad i ett vardagsrum, till att vara värd för stora event som fick oss att hamna i mainstreams medvetande. Idag är vi en av de största teknikåterförsäljarna i Sverige, med ett stort sortiment av teknik och gaming som uppgraderar människors liv på ett roligt sätt.

Under 2020 omsatte företaget över 2 miljarder kronor. Försäljningen sker både online och i våra 20 fysiska butiker som är utspridda från Malmö till Uppsala. Vårt huvudkontor är beläget i Solna och vi är cirka 300 medarbetare som arbetar i våra olika lokaler idag.

Att jobba på Webhallen är en förlängning av vårt medlemscommunity. Vi är våra egna kunder. I lunchrummen på våra olika lokaler i Sverige kan man alltid lära sig något nytt från sina kollegor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Webhallen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2023

Liknande jobb


Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024