OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utökar vår verksamhet ytterligare med ett fokus på att växa globalt och ska därför stärka upp vår E-commerce med en Performence Marketer! Har du ett brinnande intresse av digital marknadsföring? Är du nyfiken och driven med en förmåga att analysera data och omvandla insikter till konkreta åtgärder med ett mätbart värde, då kan just du vara rätt person för denna tjänst!
Din roll
I rollen som Performence Marketer ansvarar du för att planera och genomföra den digitala marknadsföringen för Blåkläders digitala försäljningskanaler baserat på övergripande försäljningsmål och e-handelsstrategi i USA. Det innebär att driva, utveckla och genomföra åtgärder inom e-handel med fokus på tillväxt och ökad lönsamhet.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Planera och genomföra den digitala D2C-marknadsplanen
• Bryta ner övergripande försäljningsmål och e-handelsstrategi till konkreta, mätbara mål och genomföra aktiviteter för att nå uppsatta KPI:er
• Optimera kundresan för att öka konverteringen och driva försäljningen
• Initiera och genomföra AB-tester
• Se till att rätt produkter visas på ett sätt som är fördelaktigt för kunden, aktuellt och relevant sätt att maximera försäljningen
• Planera och genomföra CRM-aktiviteter
• Krav och uppföljning mot externa partners
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med kollegor både i Sverige och i USA.
Din profil
För att passa i denna roll har du ett stort engagemang i din yrkesroll där du är driven, beslutsam, analytisk och gillar ordning och reda. Du arbetar självständigt och strukturerat i de uppgifter du åtar dig och ser lösningar på problem som dyker upp. Hos oss på Blåkläder värdesätter vi personligheten högt där vi ser att du är prestigelös, ödmjuk och lyhörd samt att du, precis som vi, tycker att laget är det viktigaste.
Du som söker har en stor förståelse för hela kundresan online och vad som driver trafik. Du har mer än 5 års erfarenhet av D2C e-handel med bevisat goda resultat, erfarenhet inom webbanalys och A/B-testning. Att du vågar testa nya lösningar för att lära dig och utvärdera resultaten ser vi som en självklarhet. Du behärskar både svenska och engelska bra i både tal och skrift.
Erfarenhet av D2C i USA är meriterande.
Om Blåkläder
Blåkläder är ett företag som med vår lokala känsla har kommit en bra bit på vägen med att vara störst på arbetskläder. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på nära 500 medarbetare i 17 olika länder som sätter företagskultur, hållbarhet och kvalitet i allt vi gör högst upp på agendan. De senaste tio åren har vi tredubblat vår omsättning, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Stora delar av vårt totala sortiment produceras idag i våra egna fabriker i Asien, vilket vi är stolta över då vi har en stor inblick och påverkan i hela vår värdekedja. En nära relation med sitt leverantörsled ger den transparens som är grunden för en hållbar tillverkningsprocess, på riktigt. Vi kan erbjuda en gemenskap och en känsla av tillhörighet, och samarbete över gränser. Vi kan även erbjuda tillgång till gemensamt gym och paddelhall, måndagsfrukostar, aktiviteter via aktivitetsgrupp samt möjlighet till att ladda din elbil.
Vi är ett framåtsträvande, entreprenörsdrivet och familjeägt företag som har bestämt oss för att vara det självklara valet när arbetskläder kommer på tal! Hos oss har du möjligheten att gå hur långt som helst om du har viljan, skickligheten och uthålligheten.
Övrigt
Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, där start sker enligt överenskommelse.
Lön: Månadslön
Ansökan: Skicka in din ansökan senast 16 Januari, vi arbetar med löpande urval och kan därför tillsätta tjänsten tidigare. Har du frågor rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till Annika Höglund, E-Commerce Business Manager, via mail: annika.hoglund@blaklader.se
Välkommen till oss på Blåkläder, här blir du en del av något fantastiskt!