Personal- /löneadministratör

Arbetsbeskrivning

Hovrätten för Västra Sverige är näst störst av landets sex hovrätter. Hovrättens huvudsakliga uppgift är att pröva de mål och ärenden som överklagas från de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Hovrätten har ca 120 medarbetare och är organiserad på fyra dömande avdelningar. Det finns också en administrativ enhet med bl.a. ett kansli.
På kansliet arbetar idag fem personer med bl.a. med ekonomi- och personaladministration. Det är till denna verksamhet vi vill rekrytera en personal-/löneadministratör.

Hovrätten är belägen i anrika lokaler centralt i Göteborg vid Packhusplatsen med närhet till bl.a. Stenpirens Resecentrum.


ARBETSUPPGIFTER
I arbetet ingår i domstolen förekommande löneadministrativa arbetsuppgifter, bl.a. att administrera underlag för lönebearbetning i datasystemen Palasso och RUT, att administrera tidsredovisning i datasystemet Tidomat samt avstämning av lönekostnader i ekonomisystemet Agresso. Du behöver också successivt lära dig de övriga arbetsuppgifterna på kansliet, för att vi ska kunna täcka upp för varandra när det behövs. En viktig del i arbetet är att ge service till medarbetare i olika lönerelaterade frågor.

Du kommer också att som webbredaktör arbeta med att utforma och publicera information på hovrättens intranät.

KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha minst gymnasieutbildning eller motsvarande. Erfarenhet av personal-/löneadministrativt arbete är meriterande och mycket god administrativ förmåga ett krav.

Du motsvarar domstolens högt ställda krav på ansvarstagande och omdöme samt har ett stort mått av integritet när så krävs. Du arbetar på ett strukturerat sätt och kan planera och prioritera. Du är detaljmedveten, noggrann och effektiv i ditt arbetssätt och har förmåga att arbeta självständigt. Vi sätter också stort värde på att du håller dig uppdaterad inom personal/-löneområdet och tar initiativ till förbättringar. För framgång i rollen är det viktigt att du har en utpräglad känsla för service och uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Vidare behöver du ha en väl utvecklad samarbetsförmåga och kan medverka till trivseln på arbetsplatsen.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Det är fråga om en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning

Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Vid kompletterande frågor vänligen kontakta Patrik Jensen på patrik.jensen@poolia.se, 070-3462053

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chefsadministratör Berit Petersson
031-701 22 57
Domstolssekreterare Karin Feuk (ST)
031-701 23 27
Chefsregistrator/kanslisamordnare Carola Hansson
031-701 22 39
Chefshandläggare Kristin Dahl
031-701 23 34
Administrativ direktör Elin Buch
031-701 22 61
Administrativ direktör Elin Buch
031-701 22 61

Sammanfattning

Besöksadress

Packhusplatsen 6
None

Postadress

Box 40
Göteborg, 40120

Liknande jobb


3 oktober 2024

3 oktober 2024

3 oktober 2024

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

Lön, ekonomi och pensionshandläggare till Löneenheten

1 oktober 2024