OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personal- och ekonomihandläggare
För fullständig annons se: www.slu.se/lediga-tjanster
Arbetsuppgifter: Arbetet består till stor del av personal-, ekonomi- och utbildningsadministration. I rollen som ansvarig för personaladministration samverkar du med SLU:s personalavdelning i samband med rekryteringar, du arbetar med bevakning av anställningar, arvoderingar, avstämning av semester, tjänstledighet, delvis introduktion av nyanställda samt som stöd för reseräkningar mm. Ekonomiadministrationen kan består av fakturahantering, leverantörs- och kundreskontra, interndebiteringar, faktureringar samt uppföljningar. Rollen fungerar som stöd till institutionens ekonom och prefekt i administrativa ärenden. Dessutom kommer du att ha kontakter med lärare, studenter och centrala enheter inom SLU när det gäller utbildningsadministration. Även andra admínistrativa arbetsuppgifter ingår.
Kvalifikationer: Relevant utbildning inom personal-/ekonomiadministration motsvarande lägst gymnasienivå erfordras. Du bör ha flerårig erfarenhet och goda kunskaper inom området. I din centrala roll förutsätts god kommunikationsförmåga. Du har lätt för att samarbeta och ge service. Det är viktigt att Du är noggrann, ansvarstagande, drivande samt kan ta egna initiativ. Du har också förmåga att planera och organisera samt prioritera ditt eget arbete. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper då arbetet innebär mycket kontakt med övrig personal. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är en förutsättning då arbetet sker i en internationell miljö. Erfarenhet av universitetets administrativa system är meriterande. Vi förutsätter att du hanterar Officepaketet.
Vi erbjuder dig ett varierat arbete, en dynamisk och trivsam arbetsplats med engagerade kollegor och plats för nya idéer och personlig utveckling. SLU har stora möjligheter att erbjuda intern utbildning