Personal- och juridikfunktionen söker Registrator

Personal- och juridikfunktionen söker Registrator

Arbetsbeskrivning

Jokkmokk har siktet ställt på framtiden. Kommunen arbetar aktivt och förutsättningsskapande för ett brett näringsliv och en attraktiv, växande arbetsmarknad inom både befintliga och framtida branscher.

Vi söker dig som vill vara med och bidra till Jokkmokks fortsatta utveckling.

På fritiden har du fantastiska möjligheter att nyttja ett stort utbud av fritidsanläggningar med olika föreningsaktiviteter eller friluftsaktiviteter såsom fiske, jakt, vandring, snöskoter, skidor m.m. i både skogs- och fjällmiljö.

Nu går vår registrator vidare till nya utmaningar och vi söker därför en ny kollega till personal- och juridikfunktionen. Trivs du att arbeta i en mindre kommun där beslutsvägarna är korta och delaktigheten är hög då är du den kollegan vi söker.

ARBETSUPPGIFTER
Som registrator i Jokkmokks kommun har du en central roll i ärendehanteringen och ansvarar för registrering av handlingar. I det ingår att hantera inkommande handlingar inkl. postöppning. Arbetet innebär en nära kontakt med medarbetare, politiker, allmänhet och media. Du kommer att ge information och service som är kopplat till verksamheten och hantera interna och externa förfrågningar.

Tillsammans med kommunsekreteraren utgör ni stöd till chefer, nämndsekreterare och tjänstepersoner i ärendehanteringen. Arkivvård och övergripande administrativa arbetsuppgifter förekommer i mindre omfattning.

Observera att eventuella frågor om tjänsten besvaras av vår kommunsekreterare Marcus Sjaggo, som finns tillgänglig efter den 27 juli.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område, exempelvis arkivvetenskap, eller har tillägnat dig likvärdiga kunskaper på annat sätt. Du är väl insatt i offentlighets- och sekretesslagstiftningen och det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. God datorvana är ett krav och vana av att arbeta i ärende- och dokumenthanteringssystem är meriterande.

Då arbetet som registrator är en central roll ser vi att du är strukturerad, lugn och har en god samarbetsförmåga. Då arbetet även innebär ett internt stöd till kommunens chefer och medarbetare i ärendehantering är det viktigt att du är pedagogisk med ett lösningsorienterat arbetssätt.

ÖVRIGT
Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens.

För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Registrator

Registrator

20 december 2024

Registrator till kanslienheten

Registrator till kanslienheten

20 december 2024

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

Handläggare med inriktning förvaltning/juridik

20 december 2024

Registrator till Socialförvaltningen

Registrator till Socialförvaltningen

19 december 2024