OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hela Sveriges Assistans är ett snabbväxande företag inom området personlig assistans.Idag är vi arbetsgivare åt ca 340 personliga assistenter.I alla våra uppdrag finns det gruppchefer som är assistenternas närmsta chef.Gruppcheferna får stöd och råd av oss på huvudkontoret i frågor som rör ledning, lön, ekonomi och personal.På kontoret arbetar idag sju personer som är specialister inom lön, ekonomi och HR.Vi sitter i ljusa och fräscha lokaler i Mörby Centrum.Vår nya administratör kommer att arbeta både med personal- och lönefrågor, med tyngdpunkt på personaladministration.I rollen som löneadministratör kommer du bl.a. att stansa timlöner och arbeta med kvittoredovisning.I rollen som personaladministratör kommer du att arbeta med löpande administrativa uppgifter såsom anställningsavtal, rekryteringsadministration och personalstatistik.Du kommer även bistå personalchefen i olika projekt, t.ex. i skapandet av en personalhandbok. Vi söker dig som tycker att det är kul med administrativa arbetsuppgifter och som även vill utvecklas inom personalområdet.Då företaget växer är det viktigt att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö.För att lyckas i rollen krävs en eftergymnasial utbildning inom personalområdet, gärna PAO eller liknande.Har du tidigare erfarenhet av kundservice eller liknande arbetsuppgifter är det meriterande.Som person bör du ha lätt för att lära dig nya arbetssätt, ta initiativ och se möjligheter.Då arbetsplatsen är liten kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet.Märk din ansökan med "Personal- och löneadministratör".Tillträde snarast.