Personal- och löneadministratör till offentlig verksamhet

Personal- och löneadministratör till offentlig verksamhet

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en personal- och HR-administratör för ett långt konsultuppdrag till en offentlig organisation inom miljö och återvinning. Har du flerårig erfarenhet av lön och personaladministration och tillgänglig för start i slutet av maj? Då kan detta vara något för dig, läs vidare!

Arbetsuppgifter
Som löne- och personaladministratör jobbar du dels med lönehantering men också med ett större fokus på övriga personalfrågor. Det är viktigt att ha breda kunskaper om frågor som handlar om lön och personal. Du ska säkerställa att rätt lön kommer i rätt tid och administrera allt som ingår i löneadministrationen, såsom exempelvis löne- och semesterberäkningar, ta fram statistik och kontrolluppgifter, skriva arbetsgivarintyg, kontrollerar tidrapporter/reseräkningar m.m. Du kommer också till viss del delaktig i företagets rekryteringsarbete. Det kan gälla allt från att skriva en platsannons, till att ringa till de sökandes referenser eller liknande. Du kommer bistå chefer/ledare med administrativa arbetsuppgifter i anställningsfrågor. Förutom den löpande kontakten med kollegor, medarbetare, chefer har du även kontakt med myndigheter och instanser såsom exempelvis försäkringskassan, kronofogden, KPA, pensionsvalet.

Hos oss kan du även få ge råd i juridiska frågor. Det kan bland annat handla om LAS, lagen om anställningsskydd. Fackliga kollektivavtal och pension, skatteredovisning, kontrolluppgifter och statistik är ett andra område du bör ha god kunskaper om. 
Vem är du?
Vi söker dig som är: 

• Noggrann: Som löne-/HR-administratör behöver du vara noggrann och hålla dig uppdaterad utifrån lagar och avtal. Det gäller att få alla siffror rätt, annars kan de anställda få ut fel lön.
• Serviceinriktad: Att vara serviceinriktad är också viktigt. Jobbet som löne-/HR-administratör handlar till stor del om att ge service till kollegorna på arbetsplatsen. När en anställd har frågor kring avtal, lön och anställningsvillkor är det ofta du som löneadministratör som får besvara dessa.
• Självständig och samarbetsvillig: Du jobbar bra både självständigt och i grupp. Du behöver till viss del själv kunna planera din arbetsdag och dina uppgifter. 

Dessutom tror vi att ekonomi- eller handels- och administrationsprogrammet är en bra gymnasial grund att stå på. Vi ser gärna att du dessutom har en eftergymnasial utbildning eller yrkeshögskoleutbildning. Det är meriterande om du har en universitetsutbildning inom PA/personalvetare. 
Du ska ha flerårig erfarenhet av lön och personaladministration. 
Du erbjuds
Uppdraget är på heltid på 100 % med start i slutet av maj/i början av juni. Uppdraget löper under minst 1 år och kan leda till en tillsvidaretjänst hos företaget. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se. 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 maj 2023
  • Ansök senast: 16 maj 2023

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Lönespecialist

22 november 2024