OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ramudden är ett av marknadens ledande företag med inriktning på uthyrning av produkter och tjäns-ter för en säker vägarbetsmiljö. Ramudden finns på ett 30-tal platser i Sverige, Norge, Finland och Estland. Ramudden grundades 2004 och omsatte 2015 ca 380 miljoner kronor. Ramudden har idag ca 200 anställda.
www.ramudden.se
Ditt uppdrag:
Ramudden är i fortsatt starkt tillväxt, och nu flyttar de ekonomi- och lönefunktionen till huvudkontoret i Gävle.
Du ingår i gruppen Redovisning som idag har fem medarbetare inom lön och ekonomi. Som Personal- och löneadministratör hos oss arbetar du självständigt, men ingår i ett team där ni tillsammans ser till att ni når era mål.
Inom ditt ansvarsområde ingår bl.a.:
• Tidrapporter
• Löner
• Kontrolluppgifter, årsuppgifter
• Personaladministration
• Personalhandbok
Till cheferna i deras verksamhet är du ett stöd och en supportperson inom ex. rehab- och personalärenden, fackliga förhandlingar, rekrytering, lönerevisioner och arbetsrätt. Du bidrar med ständigt förbättringsarbete gällande våra rutiner och processer.
Vem söker vi?
Du har flera års erfarenhet som administratör, och har erfarenhet av att hantera löner både för tjänstemän och arbetare. Du har god vana av att vara ett stöd i frågor som rör lön och att tolka kollektivavtal. Du har gymnasieexamen och är utbildad löneadministratör och hunnit arbeta ett par år i yrket.
Du är en social, förtroendeingivande och utåtriktad person med egenskaper som noggrann, kommunikativ och prestigelös. Du är självgående och har en hög servicenivå, och klarar av en tidvis hög arbetsbelastning,
Du kommer också till ett snabbt växande företag med gott rykte på marknaden, god lönsamhet och engagerade medarbetare som har kul tillsammans. Är du en positiv och glad lagspelare som vill utvecklas i en expansiv miljö kommer du att trivas hos oss.
OBS! Ansök omgående!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, och dessutom kan tjänsten även tillsättas!