Personal- och löneadministratör till  Transportföretag

Personal- och löneadministratör till Transportföretag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Personal- och löneadministratör blir du en viktig del av företagets HR avdelning med huvudansvar för att personaladministrationen i Sverige. I rollen ingår även delansvar för HR administration för våra verksamheter i Norge, Danmark, Finland och Belgien. Företaget sitter i Arlanda och du kommer tillhöra ett team på cirka 5 personer.

I din roll som Personal- och löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Självständigt ansvara för löneunderlagen till företagets externa löneleverantör för de svenska bolagen.
- Systemadministration för AgdaDrift (tidsregistering) och SYMPA (HR-System).
- Handlägga avtalspensioner, avtalsförsäkringar och frivilliga försäkringar
- Sammanställa statistik till myndigheter och svara för kontakter med försäkringskassa och skattemyndigheten
- Personalakter och löneunderlag
- Stötta ledare i personaladministration och arbetsrättsfrågor som rör till lön, arbetstidslagen, arbetstidsavtal, semesterlagen och övriga ledigheter
- Fakturagranskning
- Kollektivavtalstolkningar
- Ansvara för företagets tjänstebilar
- Självständigt förbättra och effektivisera HR-administration.
- Uppdatera och underhålla vår Personalhandbok på intranätet.
- Delta i interna HR-relaterade projekt.
- På sikt ta över ansvar för uppföljning av arbetsmiljö; systematiskt arbetsmiljöarbetet, rehabilitering m.m

Tjänsten som Personal- och löneadministratör är ett konsultuppdrag via Adecco på 6 månader med stora möjligheter till förlängning. 
Start 1/5 - 2023 

Om dig
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom relevant område samt minst tre års erfarenhet av HR administrativa arbetsuppgifter med gedigen erfarenhet av löneadministration inklusive pensioner, försäkringar och personaladministration.

Vidare ser vi att du är kommunikativ, noggrann och strukturerad. Du trivs med att arbeta självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att samarbeta med andra, arbeta tvärfunktionellt och skapa goda relationer både internt och externt.

Viktigt för tjänsten är också:
- Goda kunskaper inom arbetsrätt 
- Goda kunskaper i svenska och engelska 
- Goda kunskaper i office paketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström, maja.nystrom@adecco.se 

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR, Lön, HR-administratör, Löne-administratör, Personaladministratör, Adecco, Stockholm, Solna

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 april 2023
  • Ansök senast: 6 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


23 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024