Personal och löneadministratör Wavin Svenska AB

Arbetsbeskrivning

Personal och löneadministratör I jobbet som personal och löneadministratör ansvarar du för allt från administration till utbetalning av löner.Här ingår också att ta fram kontrolluppgifter, medverka vid månads- och årsbokslut samt medverka i budgetarbetet.Du kommer också att arbeta med personalfrågor samt administrativa uppgifter såsom att uppdatera personaluppgifter, administrera anställningskontrakt, ta fram AMS rapporter, administrera företagets bilar, se över sjukskrivningar och rehab-ärenden.Du är också med och genomför löneförhandlingar för kollektivanställda.I denna roll rapporterar du till Controller/ekonomiansvarig.Du har tidigare arbetat med personalfrågor, löneadministration samt har medverkat vid bokslut.Du har också kunskap i gällande lagstiftning inom personalområdet.Du är noggrann, strukturerad, ansvarskännande samt stresstålig.Du behärskar svenska och engelska i tal & skrift och då vi arbetar mycket mot Danmark är det viktigt att du förstår danska.Erfarenhet av ERP-system (gärna Hogia lön eller Axapta) samt att Du behärskar Excel mycket bra är meriterande.Registrera din ansökan på www.proffice.se senast 2007-06-13.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010