OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personal- och löneadministratör till Nordic Airways Nordic Airways är ett svenskt oberoende flygbolag som under ett svenskt flygoperatörstillstånd bedriver reguljär-, charter- samt s.k. wet-lease-trafik.Bolaget, som bildades år 2003, omsätter f.n. ca 350 MSEK på årsbasis och befinner sig i en stark dynamisk tillväxtfas.Med en flygplansflotta bestående av MD80, MD90 och SAAB340 erbjuder Nordic Airways chartertrafik över hela Europa.Denna fullchartertrafik, som erbjuds researrangörer, företag och privatpersoner i såväl Sverige som utomlands, marknadsförs under namnet Nordic Leisure.Nordic Airways erbjuder även extern flygproduktionskapacitet till svenska och utländska flygbolag som av olika skäl vill lägga ut linje- eller charterproduktion på externa leverantörer, s.k. wet -lease.Huvudkontoret, med ett 20 tal personer inom ledning, logistik, administration och försäljning sitter i Frösundavik/Haga Norra.Då företaget befinner sig i en stark tillväxtfas behöver Nordic Airways anställa en ny medarbetare. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen som består av fyra personer.Idag sköts lönehanteringen externt men kommer from 2006 att skötas i egen regi på huvudkontoret. Du kommer att få vara med i ett spännande skede där du får vara med och bygga upp och strukturera upp löne- och personalfunktionen.Förutom personaladministration innebär arbetet ett självständigt ansvar för administration av löner, reseräkningar och traktamenten för idag 70 anställda.Vidare ingår tid- och frånvarorapportering, beräkning av skatt, sociala avgifter, kontoavstämningar, statistik etc.Du svarar för all rapportering till försäkringskassan och andra myndigheter.Arbetet sker i Hogia Lön Du har adekvat utbildning och flera års erfarenhet av att arbeta med lönehantering och personaladministration.Det är meriterande om du har erfarenhet av Hogia Lön.Vi söker dig som är van att arbeta självständigt och gillar att ta egna initiativ och vill vara med att utveckla och bygga nya rutiner.Som person är du ordningsam, ansvarstagande och har en naturlig fallenhet för siffror.Eftersom huvudkontoret är relativt litet är det viktigt att du är prestigelös och är beredd på att hjälpa till även om det inte ligger inom dina ansvarsområden.Företaget kan erbjuda dig goda anställningsvillkor i en dynamisk och internationell miljö.Du ska behärska engelska i tal och skrift. Tjänsten, som inleds med provanställning, är en tillsvidareanställning på heltid och skall tillsättas så snart som möjligt.E-posta därför in din ansökan snarast till oss.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134