OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Personal- och redovisningsekonom med fokus på löne- och ekonomiadministration och utveckling av processer
Har du intresse för löne- och ekonomiadministration och utveckling av processer? Trivs du när arbetet har både operativa och strategiska inslag? Vi erbjuder en intressant roll i en spännande och händelserik miljö.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Regeringskansliet anlitar Statens Servicecenter för löpande löneadministration och står inför ett byte av lönesystem från Palasso till Heroma år 2025 där du kommer att vara delaktig. Din roll innebär månatliga avstämningar, kontroller och betalningar efter lönekörningar. Du är en viktig länk i samarbetet med Statens servicecenter. Du har även kontakt med Regeringskansliets medarbetare och medverkar i löneadministrativa utredningar. Du bidrar i effektivisering av processer och rutiner avseende lönehanteringsfrågor samt i avtals och villkorsfrågor inom HR-området. Du är även en brygga mellan lön och redovisning och deltar i informations- och utbildningsinsatser.
Du ingår i Lönefunktionen som från och med 1 juni 2023 ingår i HR-sektionen för Arbetsgivarpolitik som ansvarar för frågor inom arbetsrätt, arbetsmiljö, HR-controlling, avtal/villkorsfrågor och lön. Du samarbetar tätt tillsammans med ekonomifunktionen.
Läs mer om hur det är att arbeta i Regeringskansliet www.regeringen.se
Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är självgående, kvalitetsmedveten och analytisk. Då arbetet präglas av många kontaktytor är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är pedagogisk. En förutsättning för att lyckas och trivas i vår omvärldsstyrda verksamhet är också struktur och flexibilitet.
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Arbetsprov kan förekomma i rekryteringsprocessen. Det finns en viss möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov. Du måste vara svensk medborgare.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta HR-chef Linda Palmqvist på telefon 08-405 90 85. Du kan också kontakta HR-handläggare Patricia Nordlånge på telefon 08-405 13 39. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko, nås på 08-786 62 98. Övriga nås via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15 juni 2023. Vi planerar att genomföra intervjuer via Skype under vecka 26.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35