OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ och familjeinsatser (IOFI) AB är huvudman för förskoleklass, grundskola årskurserna 1-9, grundsärskola årskurserna 1-9, fritidshem samt behandlingsskola vid Vanadisskolan i Stockholms kommun. Vanadisskolans lokaler finns på Idungatan i centrala Stockholm och öppnade portarna i augusti 2018. Individ och familjeinsatser (IOFI) AB erbjuder även högkvalitativa öppenvårdsinsatser till ungdomar, familjer, familjehem och jourhem, samt strukturerad dagverksamhet. Allt detta inom IOFI-modellen.
TJÄNSTEN Vanadisskolans behandlingsklass riktar sig till elever som är i behov av ett mindre sammanhang under skoldagen med hög personaltäthet. Eleverna erbjuds en stabil och trygg skolmiljö där de får möjlighet att fokusera på att stabilisera sin nuvarande psykosocial situation, i kombination med skolarbete. Behandlingen sker genom miljöterapi, KBT samtal individuellt, och i grupp, samt genom träning av sociala färdigheter. Eleverna erbjuds även schemalagda fysiska aktiviteter i olika former för att förbättra fysiskt och psykiskt välmående.Behandlingspersonalen förväntas följa eleven under hela skoldagen och är delaktig i både behandling och i stöd med utförande av skolundervisning tillsammans med ansvarig lärare. Personalen har ett nära samarbete med elevernas nätverk samt andra myndigheter för att ge eleverna bästa möjliga förutsättningar att lyckas. Behandlingspersonalen förväntas vara delaktig i planering och utförande samt utveckling och dokumentation av insatser.
Vi som arbetar i verksamheten är socionomer, beteendevetare och terapeuter i kombination med olika vidareutbildningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker nu dig som har dokumenterad erfarenhet av behandlingsarbete med barn och ungdomar, gärna i skolmiljö. För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du har socionomutbildning eller likvärdig högskoleexamen, gärna i kombination med påbyggnadsutbildning. Meriterande om du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsvariationer. Därtill ser vi att du är serviceinriktad, har lätt för att skapa relationer samt har ett genuint intresse av arbetet med barn och ungdomar i skolålder. Som person bör du vara lyhörd, duktig på att kommunicera samt vara kreativ och lösningsinriktad. Du bör ha god förmåga till såväl självständigt arbete som arbete i grupp samt ett flexibelt förhållningssätt till varierande arbetssätt och miljöer. Som person bör du vara trygg och stabil samt kunna behålla lugnet i stressiga och utmanande situationer. Vi söker dig som har fokus på elevernas förutsättningar och förmågor, och som med din kompetens kan verkar för att öka elevernas chanser att lyckas och utvecklas. Du bör ha ett ansvarsfullt förhållningssätt i din yrkesroll och en förmåga till nytänkande och beslutsfattande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.