Personal till Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är serviceinriktad och som tidigare arbetat med support över telefon. Du är en problemlösare som kan se saker och ting i större sammanhang. Du är mycket datorintresserad och har förmodligen provat på programmering i någon form. Du vet vad en relationsdatabas är och förstår hur den ska användas. Arbetet går ut på att hjälpa våra kunder att använda systemet på bästa sätt. En del av arbetet görs i färdiga administrationsgränssnitt, men en stor del av tiden går åt till att söka efter information i databaser med hjälp av SQL, eller att göra kundanpassningar med VB-script. Eftersom vi har internationella kunder krävs det att du behärskar engelska i tal och skrift. Norska, finska, ryska eller andra språk är meriterande. OM LOXYSOFT Loxysoft har ett egenutvecklat säljstödssystem med en telefoniserver som bas. Systemet hanterar förutom telefoni en mängd andra kontaktsätt, som e-post, sms och postutskick. Systemet är byggt för att hantera de processer som kontaktintensiva företag handskas med dagligen, alltifrån schemaläggning och planering till statistik, utskick av orderbekräftelser och backoffice-funktioner, som ljudfilsavlyssning och ordergodkännande. Systemet kan köpas eller hyras som en tjänst. Vi är idag Sveriges ledande leverantör av uppringande system för callcenter och försäljningsföretag, och vi växer även inom inkommande trafik. I dagsläget görs 7 miljoner samtalsförsök och 20 miljoner samtalsminuter per månad i vårt hyrsystem och det används av över 1 800 samtidiga användare i Sverige och Europa.

Kontaktpersoner på detta företaget

Customer Relations Manager Stefan Forsell
063-6635025 070-3209000
Kundservicechef Stefan Forsell
063-6635025 070-3209000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOXYSOFT AB
  • 2 platser
  • Heltid
  • Publicerat: 21 maj 2010
  • Ansök senast: 20 juni 2010

Besöksadress

Armégränd 7
Östersund

Postadress

BOX 153
BRÄCKE, 84060

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024