Personal till socialpsykiatrin

Personal till socialpsykiatrin

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.

Arbetsuppgifter

Vill du jobba på en arbetsplats som är välkomnande, har högt i tak och där man har kul på jobbet? Då kan detta vara något för dig!

Inom socialpsykiatrin arbetar du med att ge stöd i vardagen till personer med psykisk ohälsa, psykiska funktionsnedsättningar och/eller med ett missbruk. Förhållningssättet vi använder innebär att arbetet inriktas på att göra vardagen meningsfull, begriplig och hanterbar för den boende. Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta strategiskt och målmedvetet med det pedagogiska arbetet. 

Du ska verka för god livskvalité där den enskilde ges bästa möjlighet att utveckla sina förmågor och styrkor. Det innebär att du på ett positivt sätt uppmuntrar, stimulerar och engagerar den enskilde till ökad självständighet samt skapar delaktighet, kontinuitet och trygghet. Som medarbetare inom socialpsykiatrin är det din uppgift att stödja de boende med den dagliga livsföringen genom individanpassat vardagsstöd. Detta innebär varierande arbetsuppgifter, med fokus på motivationsarbete, stöd och hjälp med fysisk och psykisk ohälsa och stöd vid praktiska moment såsom hygien, städning, matlagning, övriga hushållsbestyr, ledsagning och en del omvårdnadsarbete.

Du ska kunna sätta individen i centrum och arbeta med dennes behov och möjligheter, vilket innebär att du måste ha ett flexibelt och självständigt arbetssätt samt kunna ta eget ansvar. I dina arbetsuppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån de boendes genomförandeplaner. Du arbetar tillsammans med dina kollegor för ett respektfullt och individuellt anpassat bemötande i alla situationer.

Schemalagd arbetstid; i tjänsten ingår även arbete på andra arbetsplatser i form av resurspass. 

Kvalifikationer

Det är önskvärt att du har en adekvat utbildning såsom undersköterska, skötare, behandlingsassistent eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vana av missbruksvård ses som meriterande. Vi förutsätter att du har engagemang, god samarbetsförmåga, är lyhörd och flexibel. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Körkort är ett krav.

God förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människors olika förutsättningar.

Anpassar sättet att förmedla sitt budskap till mottagaren.

Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

Sätter upp och håller tidsramar.

Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.

Skapar kontakter och underhåller relationer. Arbetar bra med andra människor och relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt.

Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Tar ansvar för sin uppgift.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, heltid. Tillträde 221010. Lön enligt avtal.

Kontaktperson

Enhetschef Lena Göransson, tfn 0240-86000

Facklig kontaktperson

Kenneth Dafgård, tfn 0240-86718

 

Välkommen med din ansökan senast den 220814. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ludvika kommun
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Gullregnsvägen 16
None

Postadress

Ludvika kommun
Ludvika, 77182

Liknande jobb


22 november 2024

Avlösare /ledsagare till Eveo hemtjänst i MÅS

Avlösare /ledsagare till Eveo hemtjänst i MÅS

22 november 2024

Undersköterskor till hemtjänsten Östra

Undersköterskor till hemtjänsten Östra

15 november 2024