OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill driva och utveckla butiks- och receptionsarbetet hos oss. En tjänst för dig som älskar att möta människor och vill arbeta kreativt med att skapa ett butikskoncept som sticker ut ur mängden. Arbetsuppgifter I tjänsten ingår både arbete i museets butik och i vår reception. Museets butik har två inriktningar; dels ett sortiment som knyter an till aktuella utställningar och vänder sig till museibesökare som vill ha med sig ett minne från museet, dels ett presentsortiment med inriktning på god industridesign. Butiken satsar på att vara i frontlinjen och har som målsättning att introducera nya produkter för våra kunder. I dina arbetsuppgifter ingår att driva och utveckla konceptet för butiken. Tillsammans med en kollega bemannar du butiks- och receptionsdisken. Du arbetar med inköp, försäljning, skyltning, kassahantering, statistik och uppföljning. Du planerar försäljningskampanjer och följer trender i detaljhandeln. Receptionen är museets ansikte utåt och i arbetet ingår att ta emot alla sorters besök till Arbetets museum - visa tillrätta, upplysa om aktuella utställningar, veta vad som är på gång i museet. Du sköter telefonväxeln och är även en resurs internt. I arbetet ingår också att hålla kontakt med helgpersonalen och vid behov kalla in extrapersonal. Tjänsten ingår i den publika avdelningen på museet tillsammans med konferenspersonal och programansvarig. Informationschefen ansvarar för avdelningen. Personliga egenskaper Du förväntas vara serviceinriktad, flexibel, resultatinriktad och bra på att samarbeta. Du har stor ansvarskänsla och ser helheten. Du har inga problem att arbeta självständigt mot uppställda mål. Du tycker om rollen som "spindel i nätet", är nyfiken och intresserad av att lösa problem. Du är positiv och kan bjuda på dig själv. Intresse för industridesign och öga för nya produkter är meriterande. Kvalifikationer Du har dokumenterad erfarenhet av arbete i butik och gärna även från annan verksamhet inom servicesektorn. Goda kunskaper i engelska krävs, andra språkkunskaper är meriterande. Datorvana.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Maud Fjellman